کدخبر: ۶۲

وزارت خارجه آمریکا: اسرائیل نمی‌تواند غزه را اشغال کند

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما به صراحت اعلام کرده‌ایم اسرائیل نمی‌تواند غزه را اشغال کند و وزیر خارجه آمریکا هم از اسرائیل خواسته تلفات غیرنظامیان در غزه را به حداقل برساند.

وزارت خارجه آمریکا: اسرائیل نمی‌تواند غزه را اشغال کند

به گزارش پایگاه خبری 24، رویترز نوشت: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: آنتونی بلینکن روز جمعه به اسرائیل سفر خواهد کرد تا ضمن اعلام همبستگی بر لزوم کاهش تلفات غیرنظامیان فلسطینی تاکید نماید.

  • سفر بلینکن که شامل توقف در اردن می شود، دومین سفر او به خاورمیانه در کمتر از یک ماه است. متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که بلینکن با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و دیگر مقامات ارشد دیدار خواهد کرد و اطلاعاتی در مورد اهداف نظامی اسرائیل و برنامه های آن برای دستیابی به این اهداف دریافت خواهد کرد.

میلر به خبرنگاران گفت: «وزیر بر حمایت ایالات متحده از حق اسرائیل برای دفاع از خود مطابق با حقوق بین‌الملل بشردوستانه تأکید خواهد کرد و در مورد نیاز به اتخاذ همه اقدامات احتیاطی برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان و همچنین کار ما برای ارائه کمک‌های بشردوستانه بحث خواهد کرد».

میلر همچنین افزود: ما به صراحت اعلام کرده‌ایم اسرائیل نمی‌توند غزه را اشغال کند و درباره سرنوشت آن با فلسطینی‌ها و شرکای منطقه‌ای گفتگو خواهیم کرد.

گفتنی است آمریکا تاکنون هیچ درخواستی برای آتش بس انساندوستانه از اسرائیل مطرح نکرده و تنها بایدن روز چهارشنبه خواستار یک توقف در جنگ برای آزادی گروگان‌‎های حماس شده است.

منبع: شفقنا
کدخبر: ۶۲
ارسال نظر