کدخبر: ۴۸۶۰

جمهوری دموکراتیک کنگو: با اسرائیل برای انتقال ساکنان غزه به کشور خود مذاکره نکرده‌ایم

جمهوری دموکراتیک کنگو گزارش اوایل این هفته سایت «تایمز اسرائیل» درباره مذاکرات اسرائیل با این کشور آفریقایی در مورد «پذیرش هزاران پناهجو از غزه» را تکذیب کرد.

جمهوری دموکراتیک کنگو: با اسرائیل برای انتقال ساکنان غزه به کشور خود مذاکره نکرده‌ایم

به گزارش پایگاه خبری 24، پاتریک مویایا، سخنگوی دولت کنگو در بیانیه‌ای گفت: «هرگز هیچ شکلی از مذاکره، بحث یا ابتکار» بین کینشاسا و تل‌آویو در مورد پذیرش مهاجران فلسطینی در خاک کنگو وجود نداشته است.

براساس این گزارش یک مقام ارشد اسرائیلی هم گزارش تایمز اسرائیل را رد کرد و گفت: «به نظر من این یک توهم بی‌اساس است چون هیچ کشوری ۲ میلیون یا ۱ میلیون یا حتی ۱۰۰ هزار نفر را جذب نخواهد کرد. من نمی‌دانم این ایده از کجا آمده است.»

او افزود: «ممکن است بین کنگو و غزه مذاکراتی انجام شده باشد، اما اسرائیل با هیچ کشوری در این مورد مذاکره نمی‌کند.»

بزالل اسموتریچ وزیر دارایی و ایتامار بن‌گویر وزیر امنیت ملی چند روز قبل خواستار اسکان ساکنان غزه در خارج از این باریکه شدند اما این درخواست با محکومیت گسترده بین‌المللی روبرو شد.

تایمز اسرائیل اوایل این هفته گزارش داد که ائتلاف بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، در حال برقراری تماس‌های محرمانه برای پذیرش هزاران مهاجر از غزه با کنگو و چند کشور دیگر است.

آمریکا و اسرائیل در زمینه چگونگی اداره نوار غزه بعد از پایان جنگ با حماس، اختلاف‌نظر دارند.ایالات متحده خواهان کنترل کامل این باریکه توسط یک دولت فلسطینی است اما مقامات اسرائیل می‌گویند یا اسرائیل یا یک نهاد بین‌المللی باید اداره نوار غزه را برعهده بگیرد.

مقامات بهداشتی غزه وابسته به حماس می گویند بیش از ۲۲ هزار فلسطینی ساکن غزه در طول جنگ حماس با اسرائیل جان خود را از دست داده‌اند و ۲ میلیون ساکن این باریکه آوره شده‌اند.

منبع: انتخاب
کدخبر: ۴۸۶۰
ارسال نظر