کدخبر: ۴۲۳۶

خبرگزاری فرانسه: دولت بایدن با فروش مهمات «اضطراری» به اسرائیل کنگره را دور می‌زند

دولت آمریکا قصد دارد با دور زدن کنگره این کشور، فروش مهمات اضطراری به رژیم صهیونیستی را دنبال کند.

خبرگزاری فرانسه: دولت بایدن با فروش مهمات «اضطراری» به اسرائیل کنگره را دور می‌زند

به گزارش پایگاه خبری 24، فرانس24 به نقل از AFP نوشت: ایالات متحده روز جمعه موافقت خود با فروش 147.5 میلیون دلاری مهمات توپخانه 155 میلی متری و تجهیزات مرتبط به اسرائیل تحت یک ماده اضطراری را اعلام کرد که این فروش کلان از بررسی معمول کنگره به دور خواهد ماند. این خبر در حالی منتشر می شود که ارتش اسرائیل به عملیات خود در طول نوار غزه در مواجهه با فشارهای بین المللی فزاینده ادامه می دهد.

همین ماده در اوایل ماه جاری برای تایید فروش نزدیک به ۱۴۰۰۰ گلوله مهمات تانک ۱۲۰ میلی متری به اسرائیل مورد استفاده قرار گرفت. بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، شخص وزیر امور خارجه تشخیص داده است که یک وضعیت اضطراری وجود دارد که مستلزم فروش فوری تسلیحات به دولت اسرائیل است و در نتیجه از الزام عادی برای بررسی توسط کنگره چشم پوشی می کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: «اسرائیل از توانمندی‌های تقویت‌شده به‌عنوان بازدارنده در برابر تهدیدات منطقه‌ای و تقویت دفاع میهن خود استفاده خواهد کرد.»

این درحالی است که بمباران بی‌امان اسرائیل علیه مردم غزه و حمله زمینی این رژیم از شمال و جنوب این باریکه متراکم تاکنون ۲۲ هزار کشته برجای گذاشته و ۸۵ درصد از مردم غزه را آواره کرده است.

منبع: شفقنا
کدخبر: ۴۲۳۶
ارسال نظر