کدخبر: ۴۲۰۷

سفیر انگلیس در سازمان ملل: به زودی مردم بیشتری در غزه می‌میرند

سفیر بریتانیان در سازمان ملل در مورد جان باختن تعداد زیادی از مردم در غزه هشدار داد.

سفیر انگلیس در سازمان ملل: به زودی مردم بیشتری در غزه می‌میرند

به گزارش پایگاه خبری 24، الجزیره نوشت: سفیر بریتانیا در سازمان ملل هشدار داده است: اگر اقدامی برای توقف بحران انسانی صورت نگیرد، افراد بسیاری در غزه بر اثر خشونت، بیماری و قحطی در غزه خواهند مرد.

باربارا وودوارد در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره غزه گفت و گو با مدیر سازمان نجات کودکان در اراضی اشغالی فلسطین را بازگو کرد که در آن به او گفته شده بود از هر ۱۰ نفر از کشته شدگان غزه، چهار نفر کودک هستند.

وودوارد گفت: «این نزدیک به ۸۵۰۰ کودک کشته شده است. از سوی دیگر نزدیک به دو سوم خانه ها و مدارس آسیب دیده یا ویران شده اند. اگر ما برای متوقف کردن این فاجعه انسانی اقدام نکنیم، بسیاری دیگر از حملات، بیماری، قحطی خواهند مرد.»

این ابراز نگرانی درحالی صورت گرفته که بریتانیا در اوایل این ماه به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه می‌شد، رأی مثبت داد، اما دولت این کشور به صورت کلی اقدام عملی برای توقف حملات اسرائیل به مردم غزه انجام نداده است چه اینکه لندن از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت کرده، اما نسبت به تلفات غیرنظامیان در غزه در هفته های اخیر هم ابراز ناراحتی کرده است.

منبع: شفقنا
کدخبر: ۴۲۰۷
ارسال نظر