کدخبر: ۲۴۳۱۴

تفاهم آمریکا و اسرائیل درباره پاسخ به ایران

الجزیره گزارش داد: وب سایت آمریکایی المانیتور به نقل از منابع امنیتی آمریکایی و «اسرائیلی» ادعا کرد که آمریکا و رژیم اسرائیل در مورد پاسخ مورد انتظار به ایران به تفاهم رسیده‌اند.

تفاهم آمریکا و اسرائیل درباره پاسخ به ایران

به گزارش 24 آنلاین، به گفته این وب‌سایت، واشنگتن قول داده است که  اگر «اسرائیل» به تأسیسات نفتی و هسته‌ای ایران حمله نکند، به آن پاداش خواهد داد.  به گفته منابع این پاداش  از سوی دولت جو بایدن، «بسته ایمنی» توصیف شده است.

این وب‌سایت بر اساس همین منابع اعلام کرد که هدف از این تفاهم «نرم» و نانوشته کاهش خطر وقوع یک جنگ همه‌جانبه یک یا دو هفته قبل از انتخابات آمریکاست.

به گزارش المانیتور، «پاداش» آمریکا شامل لغو تعلیق برخی از محموله‌های اسلحه و مهمات به «اسرائیل» و تسریع در عرضه آن‌ها و همچنین ارائه تجهیزات مهندسی سنگین مانند بولدوزرهای دی ۹ است.

این بسته همچنین شامل افزایش حملات آمریکا به انبارهای تسلیحات حوثی ها و دیگر اهداف استراتژیک در یمن است.

بنا بر گزارش ها، پنتاگون همچنین در حال بررسی تقویت همکاری های عملیاتی و استقرار دومین مجموعه دفاع موشکی تاد در اسرائیل است، علاوه بر مواردی که در روزهای اخیر برای تقویت دفاع موشکی رژیم صهیونیستی در این کشور مستقر شده است.

به گفته منابع امنیتی آمریکایی و رژیم صهیونیستی، هم مقامات این رژیم و هم مقامات آمریکایی این احتمال را می‌دهند که ایران به حمله مورد انتظار رژیم صهیونیستی که احتمالاً سایت‌های نظامی و سایر موارد را هدف قرار می‌دهد، پاسخ دهد.

المانیتور ادعا کرده است که یک منبع بلندپایه امنیتی رژیم که نخواسته نامش فاش شود به این سایت خبری گفته اس: «نقش آمریکایی‌ها در دور بعدی تعیین‌کننده خواهد بود» و افزود: «آنها باید موضوع را به شکلی قانع‌کننده و خلاقانه برای ایران توضیح دهند. چرخه پاسخ ها را بشکنند تا جنگی همه جانبه رخ ندهد.»

مقامات نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران بر پاسخ کوبنده به هرگونه تهاجم احتمالی رژیم صهیونیستی تأکید کرده‌اند.

منبع: شفقنا
کدخبر: ۲۴۳۱۴
ارسال نظر