کدخبر: ۲۲۵۶۰

رسانه های اسرائیلی: حزب الله قادر به فرسایش توان اسرائیل است

رسانه‌های اسرائیلی استراتژی حزب‌الله را مورد بحث قرار می‌دهند و تاکید می‌کنند که اسرائیل در مواجهه با حزب‌الله آماده نیست.

رسانه های اسرائیلی: حزب الله قادر به فرسایش توان اسرائیل است

اسرائیل هیوم نوشت که نبرد علیه حزب الله طولانی و پیچیده است و به توانایی حزب الله در تحلیل بردن و خسته کردن نیروی اشغالگر اسرائیل تاکید می کند. این روزنامه می افزاید، تنها چیزی که حزب الله برای حفظ وضعیت فرسایشی به آن نیاز دارد «انبار بزرگی از راکت ها، موشک‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین است که از قبل در اختیار دارد، و همچنان به پرتاب آنها به سمت اسرائیل ادامه دهد». اسرائیل هیوم با توجه به افکار عمومی اسرائیل و موضع آن در قبال جنگ با لبنان، تاکید می‌کند که آنها [شهرک نشینان] دیگر نمی توانند در برابر یک جنگ فرسایشی دیگر مقاومت کنند و آن را «ناامیدکننده» توصیف می‌کند.

 

ژنرال گرشون هاکوهن، در مقاله خود تاکید کرد که اسرائیل "بدون استراتژی" علیه حزب الله عمل می کند. از سوی دیگر، مقاومت اسلامی بدون توجه به اینکه نیروی اشغالگر اسرائیل حمله زمینی را آغاز کرده یا نه، استراتژی و تمرکز خود را بر «حفظ حرکت فرسایشی» گذاشته و نیروهای خود را در امتداد لیتانی مستقر کرده بود.

 

در این زمینه رسانه های اسرائیلی با تاکید بر اینکه حزب الله اقدامات خود را محاسبه می کند و با هر ضربه ای مسیر جنگ را بررسی می کند، پرسیدند "آیا حزب الله شکست خورده است؟ آیا تسلیم خواهد شد؟ پاسخ منفی است." همچنین هشدار داده‌اند که جنگ هنوز به اوج خود نرسیده است، هنوز در جبهه است و حزب الله علیرغم تاخیر در حال جلو آمدن است.

 

اهمیت دره جزرییل

در میان تشدید تنش در جبهه شمالی و گسترش دامنه آتش حزب الله به صدها هزار شهرک نشین اسرائیلی، رسانه های اسرائیلی تأیید کردند که دره جزرییل (مرج بن عامر) اکنون نشان دهنده خط جدید رویارویی در شمال اسرائیل است.

 

مرج بن عامر دشت وسیعی است که بین الجلیل اشغالی و کوه های نابلس در شمال فلسطین اشغالی قرار دارد. ۴۰ کیلومتر طول و ۱۹ کیلومتر عرض دارد و مساحت آن ۳۵۱ کیلومتر مربع است. این بخش شامل ۳۹ شهرک است که بزرگترین آنها افولا با جمعیتی در حدود ۴۲۰۰۰ نفر است.

 

سرنوشت شهرک ها

حیفا

در حالی که حزب الله همچنان به پرتاب موشک به سمت اهداف متعلق به اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی ادامه می دهد، مرکز پزشکی امک از پذیرش ۵ شهرک نشین مجروح و بیمارستان رامبام از پذیرش ۷ نفر خبر داد.

از طرف دیگر، شهردار حیفا با کانال ۱۲ اسرائیل درباره فاصله ۵۰ درصدی نرخ پناهگاه‌ها بین محله های قدیمی و جدید در شهر صحبت کرد.وی با ابراز ناامیدی از عملکرد دولت اسرائیل افزود که دولت ما را به رسمیت نمی شناسد. ما تنها و بدون پول رها شده‌ایم.. باید از نصرالله تشکر کرد که موجب جلب توجه دولت به ما شد.

 

در ۲۴ ساعت گذشته صدها موشک از لبنان به سمت اسرائیل شلیک شده است، و آژیر خطر در منطقه حیفا، کرایوت و شفاعمرو به صدا درآمد. رسانه های اسرائیلی تایید کردند راکت ها در کرایوت اصابت کرده اند.

 

صفد

به گزارش شبکه ۱۲، صفد «یتیم و خالی شده» است و تنها ۴۰ نفر در شهر مانده اند و احساس می‌کنند که شهر فراموش شده‌ است و به هدف اصلی و مطلوب حزب الله تبدیل شده است. شهردار صفد با بیان اینکه ۵۰ درصد اسرائیلی ها و موسسات آموزشی فاقد پناهگاه هستند، خاطرنشان کرد: دستورالعملی از کسی دریافت نکرده اند. او وضعیت را چنین توصیف کرد: "حکم مرگ... تنها چند لحظه با فروپاشی فاصله داریم."

 

پس از حیفا، یوکنعام عیلیت، مگیدو، دالیة الکرمل و عسفیا به فهرست مناطقی اضافه شدند که با محدودیت فعالیت‌های آموزشی مواجه شده‌اند.

 

در خصوص حمل و نقل خارجی، ۱۴ شرکت هواپیمایی از جمله ویز، ایبریا، بریتیش ایرویز و آذربایجان ایرلاینز به دلیل تشدید تنش با لبنان پروازهای خود را به سمت اسرائیل به حالت تعلیق درآوردند. در پاسخ، رسانه‌های اسرائیلی تصمیم شرکت هواپیمایی مجارستانی Wizz برای لغو همه پروازهای خود را «دراماتیک‌ترین» توصیف کردند، زیرا این تصمیم به معنای «رها کردن اسرائیلی‌های خارج از کشور بدون راه‌حل در میان هرج و مرج حمل‌ونقل» است.

 

 

منبع: المیادین
کدخبر: ۲۲۵۶۰
ارسال نظر