کدخبر: ۲۲۳۳۸

جنگ جدیدی بین اسرائیل و حزب‌الله آغاز شده است؟

آیا جنگی که بعد از پایان جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ همه انتظار آن را بین اسرائیل و حزب‌الله می‌کشیدند، آغاز شده است؟

جنگ جدیدی بین اسرائیل و حزب‌الله آغاز شده است؟

به گزارش 24 آنلاین، روزنامه اعتماد نوشت:

تحلیل‌گر شبکه تلویزیونی لبنانی الجدید بعد از حملات حزب‌الله علیه شمال فلسطین اشغالی اعلام کرد، واکنش حزب‌الله (از هشتم اکتبر به بعد) به بالاترین سطح خود رسیده است، اما باز همچنان این حملات در محدوده و چارچوب‌های مشخصی انجام گرفته است.

این در حالی است که رسانه‌های عبری زبان تاکید کردند، اسرائیل خود را برای سقوط تعداد بیشتری از موشک‌ها آماده می‌کند.

برخی از رسانه‌های اسرائیلی از جمله یسرائیل هیوم در گزارش‌‌هایی خبر از ورود اسرائیل به شرایط جنگی داده و اعلام کردند در همین راستا بزرگ‌ترین بیمارستان پناهگاهای جهان با مساحت ۲۰ هزار مترمربع و با گنجایش ۲۲۰۰ تخت در زیر بیمارستان رمبام در شمال (فلسطین اشغالی) وارد فاز عملیاتی شده است.

این بیمارستان طبق دستور وزارت بهداشت و فرماندهی جبهه داخلی رژیم صهیونیستی تمامی فعالیت‌های خود را به بخش محافظت‌شده منتقل خواهد کرد، در حالی که عمل‌های جراحی غیراورژانسی نیز در تمامی بیمارستان‌های شمال به طور کامل متوقف شده است.

تحلیل‌گران صهیونیست پیش‌بینی می‌کنند، شرایط برای اسرائیل از این هم بدتر شود.

این رسانه صهونیستی همچنین خبر داد، از بامداد یکشنبه تا ساعات اولیه صبح بیش از ۱۰۰ مورد شلیک به سوی شهرک‌های بزرگ در شمال فلسطین اشغالی به ثبت رسیده است و صدای آژیر خطر در کریات، حیفا، طبریا، الجلیل و جولان قطع نمی‌شود.

آتش‌سوزی‌های متعددی در نقاط مختلف این منطقه در گرفته است و شهرک‌نشینان موجود در این مناطق به شدت وحشت‌زده هستند.

یکی از شهرک‌نشینان که موشک حزب‌الله در فاصله ۵۰ متری محل حضورش در شهرک رکیات بیالیک سقوط کرده از وحشت شدیدی که شهرک‌نشینان در پی این حملات دچار آن شدند برای این رسانه گفت.

او در این رابطه گفت، ما در طول شب فقط صدای انفجار می‌شنیدیم، ولی وقتی صبح از پناهگاه خارج شدیم، دیدیم همه چیز ویران شده است، ترکش موشک همه جا بود.

او افزود، ۱۱ ماه است که ما در وحشت وقوع این حملات بودیم تا اینکه امروز صبح این اتفاق افتاد و این زیان‌ها وارد شد، ما اکنون نیازمند یافتن محلی برای زندگی هستیم، چون خانه ما هم دیگر محل مناسبی برای زندگی نیست.

رسانه‌های دیگر اسرائیلی هم با پرداختن به این پاسخ موشکی دیشب حزب‌الله پرسیدند، آیا حمله بزرگ لبنان علیه اسرائیل آغاز شده است؟

تایمز آو اسرائیل در این رابطه نوشت: آژیرهای خطر در شمال به گوش می‌رسند گویی که تهاجم بزرگ از سوی لبنان آغاز شده است، دامنه خطر به العفوله، یکنعام، ناصره و شمار دیگری از شهرها و شهرک‌های شمال رسیده است.

به گفته کارشناسان، این عمیق‌‌ترین حملات موشکی حزب‌الله علیه اسرائیل از اکتبر گذشته بوده است.

در این بین، عایران عاتسیون، جانشین سابق رئیس شورای امنیت داخلی اسرائیل، در یادداشتی که در صفحه شخصی خود در فضای مجازی منتشر شد، هشدار داد بازی‌ای که اسرائیل آغاز کرده احتمال به وجود آوردن یک جنگ منطقه‌ای را بسیار افزایش داده است.

او در این رابطه نوشت، شرایط حاکم بر اوضاع، افزایش تنش است. اسرائیل تلاش می‌کند تا این مفهوم را بر جنگ با حزب‌الله تحمیل کند و به طرف مقابل بگوید، همان‌طور که در حملات دو روزه پیجرها شاهد بودید یا حمله‌ای که به ضاحیه علیه فرماندهان نروهای رضوان صورت گرفت، آمادگی افزایش تنش را دارد، تنشی که می‌تواند یک بازی خطرناک باشد که ریسک بسیار زیادی هم برای اسرائیل به همراه خواهد شد به نحوی که ما را با چالش ورود به جنگ فراگیر منطقه‌ای مواجه می‌کند، امری که نه تنها باعث فروپاشی قدرت نزدیک‌ترین ساختار حاکمیتی دموکرات‌ها به اسرائیل می‌شود بلکه سرنوشت اوضاع جهانی را به دست نصرالله و متحدانش می‌سپارد.

کدخبر: ۲۲۳۳۸
ارسال نظر