کدخبر: ۱۳۰۸۴

گاردین: پلیس آمریکا با حمایت سران دانشگاه‌های این کشور درحال قلع و قمع دانشجویان ضداسرائیلی است

در ادامه تظاهرات و اعتراضات دانشجویان آمریکا به نسل کشی مردم غزه به دست اسرائیل، دست کم ۳۴ نفر در دانشگاه تگزاس در آستین و ۵۰ نفر دیگر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند.

گاردین: پلیس آمریکا با حمایت سران دانشگاه‌های این کشور درحال قلع و قمع دانشجویان ضداسرائیلی است

به گزارش 24 آنلاین، گاردین نوشت: اولین جرقه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا به جنگ غزه از دانشگاه کلمبیا آغاز شد که در آن دانشجویان به قطع رابطه مالی و معنوی دانشگاه با حامیان اسرائیل اعتراض داشتند. این اعتراضات منجر به تعلیق گسترده و دستگیری صدها دانشجو در نیویورک و دیگر شهرها شده است. مایک جانسون رییس مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه وارد دانشگاه کلمبیا شد و در سخنرانی خود خواستار استعفای رییس دانشگاه شد. جانسون توسط دانشجویان مورد تمسخر قرار گرفت و مجبور به قطع سخنرانی خود شد.

در همین حال دانشجویان دانشگاه هاروارد صبح روز چهارشنبه در اعتراض به تعلیق کمیته همبستگی فلسطین در مقطع کارشناسی دانشگاه هاروارد اردوگاهی برپا کردند و خواستار قطع همکاری هاروراد با اسرائیل شدند.  در تگزاس، پس از هجوم سربازان ایالتی به محوطه دانشگاه، تظاهرات ضد جنگ در دانشگاه منجر به دستگیری حداقل ۳۴ نفر از جمله یک عکاس خبرنگار شد.

در دانشگاه کالیفرنیا برکلی نیز کمپ اعتراضی وارد سومین روز خود شد. دانشجویان این دانشگاه نیز به قرارداد بیش از ۴۰۰ میلیون دلاری دانشگاه با یک حامی اسرائیل اعتراض دارند. در همین حال، پردیس کال پلی هومبولت، یک دانشگاه دولتی در سواحل شمالی کالیفرنیا، تا آخر هفته بسته شده است.

در دانشگاه «یو تی» نیز صدها پلیس محلی و ایالتی – از جمله پلیس‌های سوار بر اسب و باتوم در دست – با معترضان درگیر شده، آنها را از محوطه چمن دانشگاه بیرون راندند و در یک نقطه تعدادی را به خیابان انداختند.

منبع: شفقنا
کدخبر: ۱۳۰۸۴
ارسال نظر