کدخبر: ۹۷۵۹

فاکتور های مهم در انتخاب بهترین میلگرد برای تیرچه کدامند

تیرچه در ساختمان نقشی مهم دارد. در واقع دوام و استحکام یک ساختمان تا حدودی به تیرچه وابسته است. در ساخت تیرچه از میلگرد های استفاده می شود. با توجه به مهم بودن تیرچه در ساختمان، انتخاب نوع میلگرد برای ساخت تیرچه نیز اهمیت دارد.

فاکتور های مهم در انتخاب بهترین میلگرد برای تیرچه کدامند

در صنعت، میلگردهایی با ویژگی های مختلف قابل مشاهده است. برای ساختن تیرچه باید از میان تمام میلگردهای موجود، میلگرد مناسب را انتخاب کرد. این مورد نیز از طریق دانستن راهنمای انتخاب بهترین میلگرد برای تیرچه می تواند محقق شود.

میلگرد تیرچه

تیرچه را از پیش آماده می کنند. تجهیزات اصلی به کار رفته در تیرچه بتن یا سیمان و خرپای آهنی می باشد. میلگرد در ساختن خرپا، مورد استفاده قرار می گیرد. برای انتخاب میلگرد تیرچه به نوع گرید میلگرد توجه می کنند. میلگرد با گرید3A و میلگرد با گرید َA2 مناسب ترین نوع گرید برای میلگرد تیرچه به شما می روند. برای مثال میلگرد 10 هیربد انتخاب مناسبی است زیرا قیمت میلگرد 10 هیربد نسبت به سایر برند ها مناسب تر است و کیفیت خوبی هم دارد در  راهنمای انتخاب بهترین میلگرد برای تیرچه، آجدار بودن میلگرد، نکته با اهمیت در انتخاب بهترین میلگرد برای تیرچه بوده که باعث دوام بیشتر و کشش آن خواهد شد.

انتخاب متریال میلگرد برای تیرچه بر اساس شرایط محیطی

هنگامی که در حال برنامه ریزی برای تولید میلگرد تیرچه هستید باید در کنار انتخاب مواد اولیه مرغوب، شرایط آب و هوایی متفاوت را نیز در نظر بگیرید؛ زیرا تمامی فلزات در شرایط آب و هوایی متنوع واکنش های یکسانی نخواهند داشت. به طور مثال، در محیط هایی که میزان رطوبت هوا بالا می باشد امکان استفاده از میلگردهایی که کربن از متریال اصلی آن بوده توصیه نمی شود؛ زیرا رطوبت هوا باعث تخریب سریع این میلگرد ها خواهد شد.

با استفاده از راهنمای انتخاب بهترین میلگرد برای تیرچه می توانید دریابید که برای محیط های مرطوب، میلگرد با جنس اپوکسی گزینه مناسبی خواهد بود. چنانچه در یک منطقه زلزله خیز باشید نیاز هست که دقت بیشتری در انتخاب میلگرد تیرچه صورت گیرد، میلگرد های اروپایی استاندارد لازم جهت ساخت تیرچه برای این مناطق را ندارند.

میلگردهای فولادی از جمله میلگردهایی هستند که می توان از ان ها برای ساختمان های مناطق گرم، خشک و مناطق مرطوب استفاده کرد. با توجه به این که فعالیت های ضد زنگ سازی بر روی این میله ها انجام می شود رطوبت هوا نمی توانند آسیب جدی برای این میلگردها به حساب آید. علاوه براین، قرار دادن میله های فولادی در سیمان و بتن های فشرده باعث افزایش کیفیت تیرچه و استقامت آن می شود.

نکات راهنمای انتخاب بهترین میلگرد برای تیرچه

نکاتی به عنوان راهنما وجود داشته که در برخورد با میلگردهای تیرچه توصیه به رعایت آن ها شده است:

انتخاب درست محل قرارگیری

لازم است محلی که در آن میلگردهای تیرچه را قرار داده اید، مناسب باشد تا این میلگردها در خطر خمیدگی یا شکستگی قرار نگیرند.

جداسازی بر اساس قطر میلگرد

هر کدام از میلگردهای تیرچه دارای قطرهای مختلف هستند. بنابراین باید توصیه به تفکیک میلگردها بر اساس قطر آن ها کرد. میلگردهایی که قطر همانند دارند باید در یک طرف گذاشته شوند.

توجه به فاصله میلگرد

فاصله ای که نیاز هست میلگرد با قسمت پایین سیمان یا بلوک داشته باشد نباید حتی یک سانت از ده سانت بیشتر باشد. کمتر از ده سانت اشکالی در کیفیت تیرچه ایجاد نمی کند.

شرکت سازنده میلگرد تیرچه

در انتخاب میلگرد مناسب باید به شرکت و برند میلگرد توجه کرد. خرید از هر مجموعه ای که در حال عرضه این محصول بوده پشنهاد نمی شود. عموما شرکت هایی که در این زمینه سابقه کاری مناسب داشته اند و کیفیت محصول آن برای مشتریان شناخته شده می توانند انتخاب مناسبی به حساب آیند. در واقع باید میلگرد تیرچه را از شرکت هایی خرید کرد که کیفیت، اولویت مهم کاری آن ها قرار دارد.

خرید میلگرد تیرچه

امروزه برای خرید کوچک ترین محصول تا بزرگترین محصول دغدغه ای وجود ندارد. اینترنت، شرایط خرید راحت را فراهم کرده است. به همین منظور، افرادی که به دنبال خرید میلگرد تیرچه هستند می توانند از طریق سایت های مختلفی نظیر فولاد تجارت اتحاد خرید خود را انجام دهند. برای این کار، ابتدا وارد این سایت شوید سپس میلگرد مورد نظر خود را یافته و اقدام به ثبت سفارش آن نمایید.

کلام آخر

راهنمای انتخاب بهترین میلگرد برای تیرچه و انتخاب میلگرد بر اساس آن می تواند باعث افزایش استقامت یک ساختمان و جلوگیری از وقایع خطر آفرین در زمان بروز بحران های محیطی نظیر زلزله باشد.پ

کدخبر: ۹۷۵۹
ارسال نظر