کدخبر: ۹۵۴

رفع دود آبی اگزوز در بهترین تعمیرگاه خودرو | تعمیرگاه مکانیکی وستینال

خروج دود آبی از اگزوز به این معنی است که روغن در چرخه احتراق با گاز مخلوط شده است و این روغن در حال سوختن به همراه بقیه بنزین سوخته ، از اگزوز خودرو شما به بیرون فرستاده می شود. این بدان معناست که ماشین شما در عملکرد خود ناکارآمد است و علل آن باید در اسرع وقت بررسی شود.

رفع دود آبی اگزوز در بهترین تعمیرگاه خودرو | تعمیرگاه مکانیکی وستینال

به طور کلی ، روغن به دلیل شل شدن مهر و موم که محافظت کامل ایجاد نمی کند ، دچار نشتی می شود. اگر دود آبی ناشی از مخلوط کردن روغن با سوخت در محفظه احتراق است ، این مسئله خطرناک تری  است و لازم است در اسرع وقت به یک تعمیرگاه باتجربه و حرفه ای مراجعه کنید .

پیشنهاد ما به شما تعمیرگاه مکانیکی وستینال می باشد که با تکنسین باتجربه و متخصص با ابزاری پیشرفته و دقیق اقدام به عیب یابی و رفع دود آبی اگزوز خودرو شما می نمایند .

 

چرا از اگزوز دود آبی خارج می شود ؟

 

#1 چکیدن روغن روی سرسیلندرها

روغن می تواند از واشر بین بلوک موتور و سرسیلندر شما خارج شود و به قسمت های داغ اگزوز پیشرانه شما چکه کند. این باعث می شود دود آبی ظاهر به همراه بوی بدی ایجاد  شود.

ممکن است در حین شتاب گیری یا زمانی که خودرویتان در دور آرام است ، متوجه مقداری دود آبی از پشت ماشین خود شوید.

در یکی از موارد مراجعه به تعمیرگاه وستینال برای رفع دود آبی اگزوز ، مالک اظهار داشت که واشر سرسیلندر را تعویض کرده است، اما بعد از یک رانندگی آزمایشی کوتاه می‌توانید بوی سوختن و تراوش روغن از همان واشر که به گفته او رفع شده است را حس کنید.

در بسیاری از مواقع، اگر واشر سر خراب باشد ، سر سیلندر به صورت کامل نیاز به تعویض دارد، و تنها دلیلی که واشر سرسیلندر شما نیاز به تعویض داشته  این بوده است که سرسیلندر آنقدر داغ شده که تاب خورده است و اکنون اجازه می دهد روغن از آن شکاف عبور کند.

 

 

 

برای رفع دود آبی اگزوز ، می توانید خودرو خود را به تعمیرگاه وستینال ، بهترین تعمیرگاه خودرو بیاورید و پس از عیب یابی دقیق و رفع مشکلات آن با خیالی آسوده خودرو خود را تحویل بگیرید . برای ارتباط با ما می توانید با شماره 09128682286 تماس حاصل فرمایید .

تعمیرگاه ماشین وستینال

 

 

#2 مخلوط شدن روغن با سوخت

مهر و موم سوپاپ ها ، رینگ های پیستون و سوپاپ های PCV در ماشین شما برای همیشه دوام نمی آورند و اگر ماشین خود را به مدت طولانی بدون تعویض روغن برانید ، روغن در کاهش اصطکاک در موتور شما کارایی کمتری خواهد داشت.

این بدان معنی است که گرمای بیشتری در موتور تولید می شود که باعث سرد و گرم شدن واشرها می شود و باعث خشک شدن و ترک خوردن آنها می شود.

درزگیرهای خشک و ترک خورده دریچه ها در جدا نگه داشتن مایعات موثر نیستند، بنابراین ممکن است روغن موتور با سوخت مخلوط شود و این ترکیب  حاصل در محفظه احتراق نیز بسوزد.

 

این بدان معناست که در حالی که در یک روز عادی فقط دود خاکستری خروجی از لوله اگزوز را مشاهده می‌کردید، اکنون مقداری دود آبی را خواهید دید که از سیستم اگزوز خارج می‌شود. اگر رینگ های پیستون فرسوده شده اند، باید موتور خود را تعویض کنید.

 

اگر این دود آبی تنها پس از تعویض روغن ظاهر شده است، ممکن است روغن زیادی در آن ریخته باشید. این کار باعث می شود روغن کف کند و کارایی آن در مقابله با روغن کاری و گرما کاهش یابد. تنها کافی است روغن اضافی را تخلیه نمایید .

 

پیشنهاد می شود ببینید :  راه های رفع روغن سوزی ماشین

 

دود آبی ناشی از اگزوز هنگام افزایش سرعت چیست؟

 

شیر PVC گیر کرده است

اگر مشاهده می کنید که دود آبی همیشه در ماشین شما ظاهر می شود ، شیر PCV  اولین چیزی است که باید بررسی کنید. عملکرد شیر PCV این است که فشار را  به داخل منیفولد ورودی  آزاد می کند. منیفولد ورودی به فیلتر هوای موتور شما نیز مرتبط است. بنابراین اگر شیر PCV گیر کند ، روغن را با هوا و گازهای دیگر داخل موتور مخلوط می کند. احتراق این مخلوط باعث خروج دود آبی از اگزوز می شود.

 

موتور فرسوده

موتور فرسوده یکی دیگر از دلایل خروج دود آبی از اگزوز است. هر موتور دارای پیستون هایی است که یک سیلندر را بالا و پایین می برند. هر پیستون مانند دستبند دارای حلقه های فلزی در کنار خود است. عملکرد این حلقه ها این است که به پیستون کمک می کند مهر و موم محکمی در برابر سیلندر ایجاد کند. بنابراین در صورت فرسوده شدن حلقه ها یا استوانه ، روغن از زیر پیستون بالا می آید. سپس روغن با هوا و بنزین مخلوط شده و می سوزد و باعث ایجاد دود آبی می شود.

 

تعمیرگاه ماشین وستینال

 

توربو سوخته

توربو سوخته یا خراب شده یکی از دلایل احتمالی ایجاد دود آبی در خودروهایی است که دارای توربو هستند. اگر خودروی شما توربو را سوزاند ، ناگهان دودی آبی در یک ابر بزرگ ظاهر می شود. در این حالت روغن به موتور وارد می کنند.

 

 خروج دود آبی از اگزوز همراه با از دست دادن مایع انتقال

یک مدولاتور برای کنترل تغییر دنده در خودروهای قدیمی دارای  گیربکس های اتوماتیک با کنترل خلاء استفاده می شود. در صورت وجود هرگونه مشکل در مدولاتور مانند دیافراگم خراب ، موتور شروع  به مکش مایع انتقال می کند. سپس این مایع انتقال مانند روغن سوزانده می شود و دود آبی را که از اگزوز خارج می شود ایجاد می کند.

کدخبر: ۹۵۴
ارسال نظر