کدخبر: ۸۹۴

اهمیت بیمه در چیست و چند نوع بیمه وجود دارد؟

بیمه واژه ای است که در قرن اخیر پدیدار گشته است. در تاریخچه بیمه اینگونه ذکر شده است که اولین کسانی که از چیزی شبیه به بیمه استفاده کرده اند بازرگانان چینی بوده اند. اما محققین اولین بیمه را مربوط به ایتالیایی های دریانورد می دانند که برای جلوگیری از خسارت به بار، دولت وامی را به دریانوردان اختصاص می داده و اگر محموله آسیب می دید، وام نیز بخشیده می شد.

اهمیت بیمه در چیست و چند نوع بیمه وجود دارد؟

به این ترتیب بود که اهمیت بیمه از همان سال ها برای مردم بسیار مشهود گشته و امروزه بیمه جز ارکان جدایی ناپذیر زندگی ما محسوب می شود. در این مقاله ما قصد داریم در مورد بیمه، خرید بیمه و بیمه شخص ثالث بیشتر توضیح دهیم چنانچه علاقه دارید در این مورد اطلاعات بیشتری به دست آورید، با ما همراه باشید.

بیمه

چرا بیمه اهمیت دارد؟

درست است که امروزه اهمیت بیمه بر همگان آشکار است؛ اما هنوز برخی افراد بیمه را هزینه اضافی قلمداد می کنند. آینده نگری و ایجاد امنیت مالی و روانی به هیچ عنوان هزینه اضافی نبوده و اگر بیشتر به این موضوع بیندیشید پی خواهید برد که بیمه در واقع نوعی سرمایه گذاری است. زمانی که مشکلی برای شما پیش می آید و خسارت مالی می بینید، اگر بیمه نشده باشید ناگهان با حجم عظیمی از خسارات مالی مواجه می شوید. برای مثال شما هیچ گاه نمی توانید بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله را پیش بینی کنید، پس آیا بهتر نیست همیشه مبلغی برای روز مبادا کنار بگذارید؟ البته بیمه تنها شامل بلایای طبیعی نمی شود. در ادامه در مورد انواع بیمه در ایران بیشتر توضیح خواهیم داد.

بیمه

فواید بیمه چیست و چند نوع بیمه در ایران وجود دارد؟

تا به این جا شما با اهمیت بیمه آشنا شده اید. در این قسمت از مقاله 4 نکته در باب فواید خرید بیمه را ذکر خواهیم کرد:

 بیمه محافظ شما و خانواده شما خواهد بود

اگر سرپرست خانواده هستید، اعضای خانواده شما از نظر مالی بسیار وابسته درآمد شما خواهند بود. در این صورت اگر خدایی نکرده اتفاقی برای شما بیفتد، هزینه خانواده را چه کسی تامین خواهد کرد؟ در اینجاست که بیمه اهمیت پیدا می کند. اگر شما بیمه شده باشید، اعضای خانواده شما در برابر مشکلات مالی بیمه خواهند بود. همچنین حقوق بازنشستگی نیز به کسانی تعلق می گیرد که بیمه شده باشند.

کاهش استرس در مواقع دشوار

خرید بیمه تنها راهی است که شما را در برابر حوادث غیرمترقبه ایمن می کند. هیچ یک از ما نمی دانیم که چه زمانی چه اتفاقی خواهد افتاد. اگر شما بیمه شخص ثالث نداشته باشید و خدایی نکرده تصادفی پیش بیاید استرس و نگرانی های تامین هزینه دیه واقعا غیر قابل تحمل خواهد بود.

آرامش فکر و ذهن شما

افرادی که بیمه هستند از نظر ذهنی آرامش بیشتری دارند؛ چرا که مطمئن هستند که اگر اتفاقی بیفتد، از نظر مالی تامین می شوند. این آرامش ذهنی نه تنها برای فرد بیمه شده بلکه برای خانواده او هم صادق است. خانواده شما می دانند که اگر مسئله ای پیش بیاید از نظر مالی مشکلی نخواهد بود.

امنیت مالی

بعضی از افرادی که وضعیت مالی خوبی دارند تصور می کنند که هیچ گاه به کمک بیمه نیازی نخواهند داشت. در حالی که اینگونه نیست در بسیاری از موارد ممکن است حتی پول یا دارایی شما نیز در اثر یک اتفاق از بین برود. آیا می دانستید که شما می توانید اجناس گران قیمت خود را نیز بیمه کنید؟ به این ترتیب در هنگام آتشسوزی و یا سرقت نیز بیمه خسارت شما را پرداخت خواهد کرد.

انواع بیمه در ایران

بیمه کاربردهای مختلفی دارد اما معروف ترین آن بیمه درمانی است. بیمه تکمیلی نیز جزء بیمه درمانی محسوب می شود. بیمه تامین اجتماعی از جمله بیمه هایی است که می تواند خدمات بیمه تکمیلی را شامل شود. بیمه آتش سوزی، زلزله، سیل و طوفان و حتی تگرگ جز بیمه های حوادث غیرمترقبه محسوب شده و بیمه بدنه، شخص ثالث و سرنشینان برای خودرو مناسب اند. در میان بیمه های خودرو، بیمه شخص ثالث اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که پرداخت دیه بسیار سنگین است و اگر نتوانید این مبلغ را تامین کنید، تبعات بسیار سنگینی برایتان خواهد داشت. شخص ثالث به معنی شخصی است که شما با او تصادف کرده اید، حال ممکن است پیاده یا سواره باشد اگر شما مقصر این تصادف باشید و اتفاقی برای سلامتی او افتاده باشد، تمام خرج و مخارج بیمارستان و در صورت فوت هزینه دیه با شما خواهد بود. به همین دلیل است که بیمه شخص ثالث اهمیت ویژه ای داشته و جز ضروریات است. لازم به ذکر است که خرید بیمه شخص ثالث در تمامی دفاتر بیمه امکان پذیر است.

 

جمع بندی

خرید بیمه امروزه به یکی از مهمترین کارها تبدیل شده است، به طوری که تقریبا هیچ کسی بدون بیمه احساس آرامش و امنیت خاطر نمی کند. در این خیابان های شلوغ و پرترافیک هر آن احتمال تصادف هست. حتی اگر شما بسیار محتاط باشید، باز هم ممکن است راننده دیگری بی احتیاطی کرده و با شما تصادف کند. اگر خودرو شما بیمه بدنه داشته باشد، به راحتی تمام هزینه های شما تامین از سوی بیمه بدنه تامین می شود. خرید بیمه تنها شامل خودرو نمی شود. بیمه انواع گوناگونی دارد برای مثال، بیمه عمر، بیمه آتش سوزی، حوادث غیر مترقبه و بیمه های درمانی. برای خرید بیمه می توانید به دفاتر شرکت های بیمه مراجعه کرده و از قوانین انواع بیمه مطلع شده سپس با توجه به نیازتان در یک یا حتی چند بیمه سرمایه گذاری کنید. چنانچه به دنبال بهترین دفاتر بیمه هستید پیشنهاد می کنیم سری به سایت نیازیتو niazito.com  زده و از این طریق با دفاتر خدمات بیمه آشنا شوید.

 

کدخبر: ۸۹۴
ارسال نظر