اعتراض ۸ درصد یارانه بگیران به تغییرات «دهک» خود
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان اعلام کرد که ۸ درصد از افرادی که تغییراتی در دهکبندیشان ایجاد شده بود، ثبت اعتراض کردهاند.
به گزارش پایگاه خبری 24، در حالی که طی چند روز گذشته سامانه حمایت با اختلال مواجه شده بود، رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان اعلام کرد این سامانه در دسترس قرار گرفته و سرپرستان خانوار میتوانند با مراجعه به سایت حمایت به آدرس http://hemayat.mcls.gov.ir در صورت لزوم، اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعاتشان را ثبت کنند.
علیرضا محمدی اظهار کرد: مطابق بند (د) تبصره (۱۷) قانون بودجه کل کشور سال ۱۴۰۲، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به بهروزرسانی دادههای ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاههای مختلف مشمول ماده ۲۹ برنامه توسعه ۵ ساله ششم، برای دهکبندی و وسعسنجی خانوارها، ۲ بار در سال(هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.
وی ادامه داد: باتوجه به آخرین «دهکبندی»، خانوارها میتوانند در صورت لزوم، اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعاتشان را ثبت کنند. البته سامانه حمایت طی چند روز گذشته با اختلال مواجه بود، اما هماکنون در دسترس قرار گرفته و سرپرستان خانوار میتوانند با مراجعه به سایت حمایت به آدرس http://hemayat.mcls.gov.ir در صورت لزوم، اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعاتشان را ثبت کنند.
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان در خصوص زمان اعلام نتایج اعتراض خانوارهایی که نسبت به دهکبندی خود معترض هستند، افزود: بررسیها به مرور صورت میگیرد، زیرا باتوجه به اینکه دادهها ثبتی است و بهروزرسانیها هر ۶ ماه یکبار صورت میگیرد، تا زمان اعمال و بهروز رسانی، تغییری در روند یارانهبگیری فرد ایجاد نمیشود.
محمدی تصریح کرد: البته در برخی مواقع ممکن است دستگاههای حمایتی برای اولویت قرار دادن افرادی با شرایط خاص با ما مکاتبه کنند و ما نیز براساس ویژه بودن شرایط، بررسی آنها را در اولویت قرار میدهیم.
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان تصریح کرد: علاوه بر سامانه حمایت، افراد میتوانند با شمارهگیری ۰۲۱۶۳۶۹ با مرکز پاسخگویی وزارت رفاه که از ۷ صبح تا ۱۲ شب پاسخگوی مردم است، اعتراض خود را بیان و ثبت کنند.
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد ۸ درصد از افرادی که تغییراتی در دهکبندیشان ایجاد شده بود، ثبت اعتراض کردهاند.
وی در پایان گفت: با توجه به اعلام طرح کالا برگ فجرانه، در مرکز پاسخ گویی در روزهای گذشته با ترافیک روبرو بودیم و سعی براین است که در روزهای آتی این سامانه تلفنی تقویت شود.