کدخبر: ۴۹۵

جزئیات قرارداد ۱۸ میلیون یورویی همراه اول با زیر مجموعه هلدینگ پرتو آبی

یک فعال رسانه‌ای اسنادی از تخلف 18 میلیون یورویی مدیرعامل همراه اول منتشر کرده است.

جزئیات قرارداد ۱۸ میلیون یورویی همراه اول با زیر مجموعه هلدینگ پرتو آبی

به گزارش پایگاه خبری 24، صبا آذرپیک، فعال رسانه‌ای در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «سهامداران همراه اول خبر دارند اخوان همراه اول اطلاعات مربوط به پرداخت ۱۸ میلیون یورو به شرکت پسر فیروزآبادی را از آنها مخفی کرده و در گزارش کدال بورس نیاورده؟

آقای خاندوزی و عشقی بورس چرا حسابرس از اطلاعات پرداخت؛ نیاوردن کالا و بی‌اعتبار بودن ضمانت‌نامه‌ها غافل بوده؟

چرا اخوان مدیرعامل همراه از سهامداران همراه مخفی کرده؟

در گزارش کدال پرداختی اعلامی به پرتو آبی ابتکار نوین بابت پروژه ها در دو سال۱۴۰۰و۱۴۰۱معادل ۲۳۱میلیارد بوده اما اخوان فقط تابستان ۱۴۰۱به حسن فیروزآبادی ۵۰۰میلیارد پرداخت کرده، پس چرا عامدانه از سهامداران ۵۰۰مخفی شده؟

حال مخفی‌کاری ضمانت‌نامه:

ضمانت نامه‌هایی که #همراه_اول ۱۴۰۱ نقد کرده ۴۷۷میلیارد بوده اما ضمانت‌نامه غیرمعتبر پسر فیروزآبادی که باید بهمن‌ماه ۱۴۰۱ نقد ‌میشده۸۳۳ میلیارد بوده؛ لذا هلدینگ پرتو آبی دو برابر پروژه‌های یک سال، ضمانت‌نامه لازم‌الاجرا داشته و در کدال نیامده.

تاریخ مجمع سالانه همراه اول ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ بوده و طبق اسناد همراه اول تاریخ ثبت تصمیم‌های مجمع همراه اول هم ۱۲ تیر ۱۴۰۲ بوده. دو هفته بعد اخوان همراه اول بدون سر و صدا و اطلاع به سهام‌دارها در مورد این قرارداد ضمانت نامه های پرتو آبی را اجرا میگذارد که هنوز نقد نشده.

آقای خاندوزی و عشقی سازمان بورس، این هم مدرک رسمی تخلف اخوان ، که بنا به استعلام بورس در ۲۸ فروردین امسال اعلام میکند که هیچ چیز مهمی برای افشا نیست و عملا این پرونده را «ماست مالی» می‌کند.

آیا نباید دادستان تهران به این مخفی‌کاری از سهامداران بورس ورود کند؟

ضمانت‌نامه‌های وثیقه گرفته شده و موجود  همراه در ۱۴۰۱ معادل ۹۵۶ میلیارد بوده که ۸۳۳ میلیارد شرکت پسر فیروزآبادی اصلا در آن نبوده.

سری سوم افشای اسناد هلدینگ پرتو آبی و همکاری اخوان همراه اول با شرکت پسر فیروزآبادی بود، در صورتیکه وزارت اقتصاد ورود نکند، اسناد بعدی منتشر می‌شود.»

اسناد مربوط به این تخلف در زیر آمده است:

اسناد تخلفات در شرکت همراه اولاسناد تخلفات در شرکت همراه اول

اسناد تخلفات در شرکت همراه اولاسناد تخلفات در شرکت همراه اولاسناد تخلفات در شرکت همراه اولاسناد تخلفات در شرکت همراه اول

کدخبر: ۴۹۵
ارسال نظر