کدخبر: ۲۳۹۶

ندیمی: فساد در حوزه چای زمینه‌هایی دارد که با اصحاب قدرت و ثروت مرتبط است

یک کارشناس اقتصادی گفت: دولت باید توضیح دهد که مدیریت ارزی کشور به چه شکل است، کجا مصرف می‌شود، چه قدر مصرف می‌شود، چگونه توزیع می‌شود و شیوه نظارت بر آن چگونه است؟ همه اینها ابهاماتی است که در ذهن جامعه وجود دارد.

ندیمی: فساد در حوزه چای زمینه‌هایی دارد که با اصحاب قدرت و ثروت مرتبط است

به گزارش پایگاه خبری 24، ابوذر ندیمی درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «در پرونده تخصیص ارز دولتی به یک شرکت واردکننده چای باید معلوم شود که این ارز تخصیصی دقیقا چه بوده و در بازه زمانی 98 تا 1401 در چه مقاطعی چه میزان ارز داده شده است؟ مسئله بعدی آن است که چرا مسئولان اعم از مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس به این میزان دیر به وظایف نظارتی خود عمل کرده‌اند؟ بسیار عجیب است که باتوجه به روند معاملات و اخذ ارز به این میزان دیر عمل شده است. موضوع رانت چای محدود به یک نهاد نیست و نهادهای مختلفی درگیر آن هستند».

او ادامه داد: «علاوه بر این دولت باید توضیح دهد که مدیریت ارزی کشور به چه شکل است، کجا مصرف می‌شود، چه قدر مصرف می‌شود، چگونه توزیع می‌شود و شیوه نظارت بر آن چگونه است؟ همه اینها ابهاماتی است که در ذهن جامعه وجود دارد».

این نماینده اسبق مجلس همچنین بیان کرد: «مسئله دیگر آن است که وقتی همه ارز چای به یک شرکت داده می‌شود، دیگر کارآفرینان مأیوس می‌شوند و از سوی دیگر مردم هم احساس نارضایتی عمیق می‌کنند».

ندیمی در پایان گفت: «متأسفانه امروز باید بگوییم چنین مسائلی از قبیل همین فساد در حوزه چای زمینه‌هایی دارد که با اصحاب قدرت و ثروت مرتبط است. پیوند قاچاق کالا و ارز یعنی نوعی پیوند بین اصحاب قدرت و ثروت. من در پایان لازم می‌دانم اعلام تأسف کنم برای نمایندگان مجلس که از سال98 تا کنون صدایشان درنیامد».

منبع: نامه نیوز
کدخبر: ۲۳۹۶
ارسال نظر