کدخبر: ۱۶۶۰۹

انواع روش های حواله ارزی به خارج از کشور در شرایط تحریم

نقل و انتقال ارز به یک حساب بانکی و یا یک گیرنده مشخص، انواع مختلفی مانند حواله ارزی مستقیم و غیر مستقیم دارد که گیرنده این حواله یک شخص یا یک شرکت حقوقی است. انواع حواله ارزی را می‌توان به‌صورت داخلی یا بین‌المللی انتقال داد که حدودا ۱ تا ۷۲ ساعت بر اساس بانک مقصد طول می‌کشد.

انواع روش های حواله ارزی به خارج از کشور در شرایط تحریم

روش‌های انتقال انواع حواله ارزی به خارج از کشور

در زمان تحریم‌ها، حواله ارزی را می‌توان به روش‌های مختلفی انتقال داد که برخی از آنها عبارتند از:

ارسال پول از طریق پی پال

پی پال یا کیف‌پول آنلاین جهت انتقال پول در بیش از ۲۰۰ کشور فعال است و امنیت بسیار بالایی دارد. با ساخت یک اکانت کاربری می‌توان به راحتی با پی پال کار کرد. اما، سیستم امنیتی پی پال لوکیشن ایران را مسدود کرده است و اجازه انتقال پول را نمی‌دهد. به‌همین دلیل، هنگام کار با پی پال باید از شرکت‌های واسطه جهت تبدیل وجوه پی پال با ریال یا خرید با پی پال کمک گرفت.

ارسال پول از طریق ارز دیجیتال

از انواع حواله ارزی می‌توان به ارز دیجیتال اشاره کرد که استفاده از آن مستلزم هوشیاری بالایی است زیرا ممکن است به‌دلیل برخی نوسانات، سود یا ضرر هنگفتی نصیب کاربران می‌شود.

یکی از ارزهای رایج برای انتقال پول تتر است که قیمت آن همیشه ثابت بوده و معادل یک دلار است. هنگام انتقال پول با تتر، ابتدا باید آن مبلغ مورد نظر را به کمک صرافی‌های ارز دیجیتال به تتر تبدیل کنید.

همچنین به‌منظور انجام انواع حواله ارزی با ارز دیجیتال، باید یک کیف پول ارز دیجیتال همانند تراست‌ولت را فعال و سپس کلید عمومی آن را برای شخص ارسال کنید تا شخص موردنظر تتر را به کیف پول شما انتقال دهد و شما بتوانید از طریق صرافی‌های ایرانی تتر را به ریال تبدیل کنید.

ارسال پول از طریق پرفکت مانی

در روش پرفکت مانی احتمال مسدود شدن حساب کاربران بسیار پایین است و با ثبت نام در این سایت، پرفکت مانی برای همه فعال می‌شود. برای ثبت‌نام در سایت نیاز به مدرک تصویری جهت احراز هویت دارید و باید اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید. همچنین کاربران می‌توانند از ووچرهای پرفکت مانی به جای افتتاح حساب استفاده کنند که عملکرد آن شبیه کارت هدیه است.

ارسال پول از طریق حواله سوئیفت

در زمان تحریم‌، یکی دیگر از روش‌های انتقال پول حواله سوئیفت است، نوعی ارتباط مالی بین بانکی که تحت نظر شعب بانکی فعالیت می‌کند. در این روش، انتقال پول از یک کشور به کشوری دیگر از طریق چندین بانک واسط انجام می‌شود. انتقال وجه از طریق حواله ارزی سوئیفت معمولا به یک هفته کاری نیاز دارد.

کارمزد این روش بستگی به تعداد بانک‌های واسطه دارد و هرچه تعداد بانک‌ها در فرایند انتقال پول بیشتر باشند، به‌دلیل بیشتر شدن فاصله بانک مبدا و مقصد کارمزد افزایش می‌یابد. انتقال از طریق حواله سوئیفت نیاز به مشخصاتی همچون دارنده حساب و مشخصات بانکی دارد و کاربران ایرانی باید برای استفاده از این روش در کشورهای ترکیه، امارات یا گرجستان حساب افتتاح کنند.

ارسال پول از طریق پلتفرم Zelle

برای استفاده از پلتفرم Zelle نیاز به افتتاح حساب بانکی در این پلتفرم دارید. این روش بسیار سریع است و می‌توانید در عرض چند دقیقه پول خود را در سراسر جهان بدون محدودیت جابجا کنید. انجام تراکنش‌های مالی از طریق این پلتفرم به طرف قرارداد آن با بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری بستگی دارد. کاربرانی که بانک آن‌ها با Zelle همکاری نمی‌کند در هر هفته فقط می‌توانند 500 دلار انواع حواله ارزی در سراسر جهان انجام دهند.

ارز

ارسال پول از طریق پایونیر

یکی از جدیدترین راه‌های انتقال ارز، پایونیر Payoneer است با کارمزدی کم که سرعت انتقال بسیار خوبی دارد و در نتیجه، در زمان بسیار کوتاهی رقیب قدرتمندی برای دیگر روش‌های انتقال پول شده است. این روش نیاز به تایید حساب دارد و انتقال پول ار طریق ارسال پستی، حساب بانکی یا کارت اعتباری صورت می‌گیرد. از طریق این سیستم، پس از انتقال ارز و وارد شدن به حساب بانکی، می‌توانید از طریق دستگاه‌های ای تی ام پول خود را مستقیم از حساب پایونیر برداشت نمایید.

در این سیستم، انتقال وجه در حساب‌های داخلی یک تا سه روز و در حساب‌های خارجی حدودا هفت روز طول می‌کشد و کارمزد آن سه دلار برای انتقال به یک حساب بانکی و 15% برای انتقال حواله سوئیفت است.

مستر کارت یا ویزا کارت

علاوه بر پی پال و پرفکت مانی، مستر کارت دیگر روش انتقال و در واقع یک کارت اعتباری است که توسط شرکت‌های واسطه ارائه می‌شود. برای انتقال پول، کاربران باید مشخصات کارت را برای افراد خارج از ایران ارسال کنند تا فرد بتواند واریز را انجام دهد و پس از واریز، برای نقد کردن آن باید به صرافی‌ها یا شرکت‌های واسط مراجعه کرد.

نقل و انتقال انواع حواله ارزی در این روش امن و سریع است و کارمزد کمتری نسبت به دیگر روش‌ها دارد.

وب مانی

وب مانی، از دیگر روش‌های انتقال پول در زمان تحریم، هرگونه وجهی را با سرعت بالا و به‌صورت ایمن انتقال می‌دهد. در این روش پرداخت آنلاین فرستنده و گیرنده باید مجهز به کیف پول وب مانی باشند.

وسترن یونیون (Western Union)

از وسترن یونیون، یکی دیگر از روش های حواله برای انتقال مبالغ زیاد استفاده می‌شود که دلیل آن سرعت بالای انجام این تراکنش مالی است! اما برای استفاده از این روش برای انتقال ارز باید حتما از شرکت‌های واسط استفاده کنید.

برای حواله ارزی به کدام مجموعه اعتماد کنیم؟

به طور کلی و باتوجه به روش های مطرح شده در این مقاله، شرکت بازرگانی فرتاک تجارت با تجربه چندین و چندساله در زمینه انتقال حواله های بین المللی توسط این رسانه پیشنهاد می شود. این مجموعه انواع حواله های دلار، یورو، یوان، لیر و درهم را با درنظرگرفتن شرایط و مقررات و همچنین تحریم های بین المللی برای مشتریان خود فراهم می کند. برای آشنایی با این شرکت به وبسایت آن به نشانی fartaktrade.com مراجعه کنید.

کدخبر: ۱۶۶۰۹
ارسال نظر