کدخبر: ۱۲۵۷

علت چینش صندلی‎‌های هواپیما برای قبل از خرید بلیط هواپیما

هواپیماها یکی از وسایل پرمصرف و پرکاربرد در جهان می‎باشند که همه ساله افراد زیادی با استفاده از خرید بلیط هواپیما و بلیط خارجی از خدماتی که توسط این وسایل نقلیه غول پیکر ارائه خواهد شد بهره‎مند خواهند شد.

علت چینش صندلی‎‌های هواپیما برای قبل از خرید بلیط هواپیما

امروزه هواپیماهای مختلفی در جهان در حال فعالیت می‎باشند و مسافرانی را که با خرید بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما قصد انجام انواع مختلفی از سفرهای هوایی را دارند به مقاصد مورد نظرشان منتقل خواهند کرد.

در این صنعت که بسیار مورد توجه و استقبال جهانی قرار گرفته است همه ساله نوآوری‎های بسیاری شکا خواهد گرفت به عنوان مثال گاها در برخی از طراحی‎ها شاهد استفاده از فضاهای اضافه در قسمت بار هواپیما که برای استراحت مسافران تغییر شکل داده است یا به مکانی برای بازی کودکان تبدیل شده است خواهیم بود.

 در این نوع وسیله نقلیه ممکن است در برخی از موارد شاهد تغییراتی چشمگیر باشیم اما موردی که تقریبا همواره بدون تغییر باقی مانده است صندلی‎های هواپیما می‎باشند. با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است استفاده از صندلی‎هایی رو به عقب در هواپیماها سبب می‎شود مسافرانی که با استفاده از خرید بلیط هواپیما و بلیط خارجی قصد انجام سفر هوایی را دارند از امنیت بیشتری برخوردار باشند.

 در ادامه به ارائه جزئیاتی بیشتر در رابطه با این موضوع خواهیم پرداخت. در صورتیکه تمایل دارید اطلاعات بیشتری در رابطه با این موضوع در هواپیماها دریافت کنید در ادامه با ما همراه باشید.

تاریخچه

بیش از نیم قرن است که این وسایل نقلیه وارد ناوگان حمل و نقل جهانی شده‎اند و اواسط ماه خرید بلیط هواپیما افراد زیادی اقدام به خرید میکنند و از خدماتی که توسط این نوع وسیله نقلیه ارائه می‎شود بهره‎مند می‎شوند.

در تمامی هواپیماهایی که از آن زمان تا کنون ساخته شده است به جز تعداد محدودی از آنها تمامی صندلی‎ها رو به جلو بوده است.

با توجه به تحقیقاتی که در این رابطه انجام شده است در صورت بروز رویدادهای اتفاقی در هواپیما صندلی‎هایی که روبه عقب هستند از ایمنی بیشتری بر خوردار هستند و از بخش‎های کمر، گردن و سر مسافر بیشتر محافظت خواهند کرد.

این موضوع از دلایلی است که صندلی کودک در خودروها به این شکل و روبه عقب طراحی خواهد شد. با توجه به بررسی‎هایی که در این رابطه انجام شده است در این نوع صندلی در صورت بروز حادثه‎ای با سرعت 30 مایل بر ساعت ضربه‎ای که به گردن کودک وارد خواهد شد از 200 کیلوگرم به 50 کیلوگرم کاهش پیدا خواهد کرد.

تغییر جهت صندلی‎های هواپیما در طول دوره‎های مختلفی به شکل‎های گوناگون ارائه شد. اسیانا ایرلاینز در تاریخ 6 ژوئن سال 2013 در حال انجام پروازی با شماره 214 بوده است که این هواپیما در طول پرواز با سانحه‎ای مواجه می‎شود که به سقوط منتهی شده است. 

 

صندلی هواپیما

 

در این هواپیما مسافران زیادی با استفاده از خرید بلیط هواپیما و بلیط خارجی حضور داشتند که در طی این سقوط 3 تن از مسافران جان خود را از دست داده‎اند و مابقی مسافران از دردهای شدید ایجاد شده در ستون فقرات خود رنج می‎بردند.

187 مسافری که با استفاده از خرید بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما در این پرواز حضور داشتند دچار آسیب‎هایی شدید در بخش ستون فقرات خود شده بودند. مشاهده افراد زیادی که دچار آسیب شدند سبب شد تا پزشکانی که این افراد را مورد درمان قرار می‎دادند موضوع استفاده از صندلی‎هایی روبه عقب در هواپیما را مطرح سازند.

علاوه‎بر این این افراد پیشنهاد دادند که در این نوع وسیله نقلیه از کمربندهای سه سویه استفاده شود تا میزان آسیب در صورت وقوع سانحه در این وسیله نقلیه برای افرای که با استفاده از خرید بلیط هواپیما و خرید آنلاین بلیط خارجی قصد استفاده از آن را دارند به حداقل خود برسد.

با توجه به این نوع پیشنهادات و مشاهده آسیب‎هایی که استفاده از صندلی‎های روبه جلو در سوانح به مسافران وارد خواهد کرد هیچ گونه اقدام مصمم و جدی‎ای در این رابطه توسط فعالان در این زمینه صورت نپذیرفت. بعد از این مطرح شدن این موضوع توسط متخصصین و پزشکان تعداد زیادی هواپیما طراحی و ساخته شد که در هیچ کدام از آنها از این نوع صندلی استفاده نشده بود.

علت بیتوجهی هواپیماسازان در این رابطه

مربی سابق پرواز و خلبان ماهری با نام دیوید لیرمونت که امروزه در پست مدیر عملیات و ایمنی یک وبسایت هوایی در حال فعالیت می‎باشد در این رابطه چنین اظهار نظر کرده است:

این موضوع کاملا درست است که استفاده از صندلی‎های روبه عقب از ایمنی بیشتری برخوردار هستند اما خطوط هوایی بعید به نظر خواهد رسید که با توجه به میزان هزینه و الویت مسافران به چنین اقداماتی دست بزنند و چنین تغییراتی را در هواپیماهای خود بوجود آورند.

شرکت‎های هواپیمایی همه میلیون‎ها مسافر که با استفاده از بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما قصد انجام سفر هوایی را دارند به مقاصد مورد نظرشان با همین سطح از ایمنی منتقل خواهند کرد.

وی در ادامه چنین گفت : تحقیقات بسیاری در این رابطه توسط متخصصین انجام شده است که در صورت اجرا شدن آنها توسط خطوط هوایی آنها متحمل هزینه‎های زیادی خواهند شد.

در صورت بروز یک ضربه و در طول آن مرکز جاذبه مسافر بیشتر خواهد بود و در نتیجه صندلی دچار فشار بیشتری خواهد شد و با توجه به این موضوع صندلی و محل اتصال آن به هواپیما باید تقویت شوند تا از استحکام بالاتری برخوردار باشند. در صورتی که این فرآیند عملی شود سبب بالا رفتن وزن هواپیما خواهد شد که در نتیجه آن باید سوخت بیشتری در طول پرواز توسط هواپیما مصرف شود.

وی در رابطه با کمربندهای سه سویه که برای مسافرانی که با تهیه بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما قصد استفاده از این نوع وسیله نقلیه را دارند پیشنهاد شده بود گفت برای این نوع کمربند نیز باید چنین اقداماتی صورت پذیرد زیرا مرکز جاذبه باید از کمر به شانههای مسافران منتقل شود.

 

نظر مسافران در این رابطه

یکی دیگر از موضوعاتی که در این زمینه وجود خواهد داشت آن است که آیا مسافرانی که با تهیه بلیط خارجی و خرید آنلاین بلیط ارزان هواپیما قصد انجام سفر هوایی را دارند حاضر خواهند شد تا در چنین هواپیماهایی حضور پیدا کنند و از آنها برای منتقل شدن به مقاصدشان استفاده کنند.

 آقای لیرمونت در این رابطه چنین ادعا کرده است که استفاده کردن از این نوع صندلی‎ها سبب بروز مخالفت‎هایی از سوی مسافرانی که با استفاده از بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما در آن حضور پیدا کرده‎اند خواهد شد. 

وی می‎گوید در یکی از شرکت‎های هواپیمایی از هواپیماهایی استفاده خواهد شد که در آنها از هردو نوع صندلی استفاده خواهد شد و مسافرانی که با استفاده از بلیط هواپیما در آنها حضور پیدا می‎کنند برای آنها برروی کدامیک از آنها بنشینند بحث خواهند کرد.

 البته این موضوع در وسایل نقلیه دیگری چون قطار نیز وجود خواهد داشت و همیشه صندلی‎هایی که روبه جلو هستند از محبوبیت بیشتری برخوردار می‎باشند.

در رابطه با این نوع صندلی‎ها تحقیقات بسیاری انجام شده است که یکی از انها به سال 1952 باز خواهد گشت که با توجه به آن و بررسی که در طی آن انجام پذیرفته است در صورت بروز سوانح مسافرانی که برروی صندلی‎هایی رو به عقب نشته‎اند از 10 درصد شانس بیشتری برای زنده ماندن برخوردار خواهند بود.

 این موضوع یعنی استفاده از این نوع صندلی‎ها سبب افزایش ایمنی در وسایل نقلیه خواهد شد. در این رابطه تحقیقات دیگری توسط ریچارد اسنیدر که یکی از محققان فعال در دانشگاه میشیگان است انجام شده است که با توجه به نتایج ارائه شده توسط این فرد در زمان سقوط، صندلی‎هایی که روبه عقب طراحی شده‎اند می‎توانند فشارهای وارده را تا حد زیادی نسبت به صندلی‎های روبه جلو کاهش دهند.

یکی دیگر از افرادی که در این زمنیه در حال فعالیت است برن کیس می‎باشد. این فرد مدیر سابق فرودگاهی در اورگان بوده است که نظرش نسبت به ایجاد این چنین تغییراتی در هواپیماها مثبت می‎باشد. در دهه 90 میلادی توسط این فرد کمپینی برای استفاده از صندلی روبه عقب در هواپیماها ایجاد شده بود که افراد زیادی در آن حضور داشتند.

 

کدخبر: ۱۲۵۷
ارسال نظر