کدخبر: ۱۲۵۱۸

حداقل سرمایه برای کپی ترید چقدر است؟ شروع با فقط ۲۰۰ دلار

کپی تریدینگ گاهی به‌عنوان معامله آینه‌ای یا معامله اجتماعی نیز شناخته می‌شود؛ اما مفهوم آن با کپی ترید یکسان است. کپی‌کردن معاملات دیگران و تکرار خودکار یا نیمه‌خودکار آن‌ها در حساب خود. در این مقاله، ما قصد داریم به حداقل سرمایه برای کپی ترید بررسی کنیم.

حداقل سرمایه برای کپی ترید چقدر است؟ شروع با فقط 200 دلار

این عوامل شامل انتخاب بروکر، انتخاب استراتژی، تنظیم سطح ریسک و میزان سرمایه‌گذاری در هر معامله هستند. باتوجه‌به این عوامل شما می‌توانید بهترین تصمیم را برای سرمایه‌گذاری خود بگیرید و از مزایای کپی ترید در فارکس بهره‌مند شوید.

مفهوم کپی ترید چیست؟

کپی تریدینگ (Copy Trading) یک روش سرمایه‌گذاری در فارکس است. در این روش معامله‌گران تازه‌کار یا کسانی که علاقه‌ای به یادگیری ترید ندارند می‌توانند از تجربه و دانش دیگران بهره‌برداری کنند و به سود برسند. برای کپی ترید در فارکس، شما باید یک تریدر حرفه‌ای را برگزینید و بخشی از سرمایه‌تان را به‌حساب او متصل کنید. سپس هر معامله‌ای که او انجام می‌دهد، برای شما هم تکرار می‌شود.

کپی تریدینگ چگونه کار می‌کند؟

وقتی معامله‌گری که انتخاب کرده‌اید یک معامله را انجام می‌دهد، همان معامله بلافاصله در حساب شما نیز اجرا می‌شود. شما فقط باید یک قسمت از سرمایه‌گذاری خود را برای کپی تریدینگ مشخص کنید. سپس، آن قسمت از سرمایه شما همانند معامله‌گر انتخابی شما عمل می‌کند سود یا زیان شما به نسبت عملکرد معاملات معامله‌گر انتخابی شما تعیین می‌شود. پس، انتخاب معامله‌گران مناسب برای کپی‌کردن، اهمیت زیادی دارد.

کپی تریدر چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

شاخص سوددهی

بازده این شاخص اندازه‌گیری می‌کند که معامله‌گر چه میزان سودآوری داشته است. این شاخص معمولا به‌صورت درصدی از سرمایه اولیه یا درآمد ماهانه ارائه می‌شود. بازده بالا ممکن است حاکی از تخصص و استعداد معامله‌گر باشد، ولی درعین‌حال می‌تواند نشان دهد که معامله‌گر توانایی تحمل ریسک بالا و تغییرات شدید را دارد.

شاخص ضرر

این شاخص میزان زیان معامله‌گر را نمایش می‌دهد. این زیان را معمولا با درصدی از سرمایه کل یا میانگین محاسبه می‌کنند. ضرر کم به این معناست که معامله‌گر با کنترل ریسک سرمایه خود را حفظ کرده است؛ اما بازدهی کمتری داشته و فرصت‌های بهتر را ازدست‌داده باشد.

تعداد معاملات

در بررسی موضوع حداقل سرمایه برای کپی ترید به شاخص تعداد معاملات می‌رسیم. این شاخص فعالیت معامله‌گر و تعداد دفعاتی که معامله کرده است را مشخص می‌کند. تعداد معاملات زیاد ممکن است بدان معنا باشد که معامله‌گر به معاملات کوتاه‌مدت و تحلیل فنی تمایل دارد، ولی این تمایل ممکن است هزینه‌ها و نوسانات را هم ‌افزایش دهد.

نوع دارایی‌ها

هر معامله‌گری با دارایی‌های مختلفی سروکار دارد. شاید بخواهید با ارزهای دیجیتال، سهام، اوراق بهادار، کالاها و یا چیزهای دیگری معامله کنید. اما باید بدانید که هر دارایی خصوصیات و ویژگی‌های خود را دارد. برخی از آن‌ها ریسک بالا، بازده بالا و نوسانات زیادی دارند. برخی دیگر از ریسک پایین، بازده پایین و نوسانات کمتری برخوردار هستند. شما باید دارایی‌هایی را انتخاب کنید که با سطح دانش و علاقه شما هماهنگ باشند. این‌طوری می‌توانید معامله‌گری موفق و خوشحال باشید.

سبک معاملاتی تریدر

شما باید تریدرهایی را انتخاب کنید که سبک معاملاتی آن‌ها با اهداف و ریسک‌پذیری شما همخوانی داشته باشد. برای مثال، اگر شما به دنبال سرمایه‌گذاری بلندمدت هستید، تریدرهایی را که معاملات کوتاه‌مدت انجام می‌دهند انتخاب نکنید. همچنین، اگر شما ریسک‌پذیر نیستید، تریدرهایی را که با اهرم بالا معامله می‌کنند را در نظر نگیرید.

مدت‌زمان فعالیت

این شاخص از میزان حضور و تلاش معامله‌گر در سرویس معاملات کپی تریدر حکایت می‌کند. معامله‌گری که مدت‌زمان فعالیت بالایی داشته باشد، دارای سابقه و استقامت بیشتری است، ولی این موضوع هم می‌تواند نشان‌دهنده‌ عدم انطباق با تحولات و شرایط بازار باشد.

نظرات دیگر سرمایه‌گذاران

شما می‌توانید از تجربیات و دیدگاه‌های دیگر سرمایه‌گذارانی که تریدرها را دنبال کرده‌اند استفاده کنید. این کار می‌تواند به شما اطلاعاتی در مورد کیفیت، اعتماد و توانایی تریدرها بدهد. ولی فراموش نکنید که نظرات دیگران جایگزین تحقیق شخصی شما نمی‌شوند و شما باید بر اساس داده‌های موجود تصمیم بگیرید.

حداقل سرمایه موردنیاز برای کپی ترید چقدر است؟

حداقل سرمایه موردنیاز برای کپی ترید چقدر است؟

اولین فاکتور بروکری است که شما از آن استفاده می‌کنید. بروکرهای مختلف ممکن است حداقل مقدار سرمایه متفاوتی را برای کپی تریدینگ مشخص کنند. برای مثال، بروکر اپوفایننس حداقل ۲۰۰ دلار را برای شروع به کپی تریدینگ می‌خواهد.

فاکتور دوم معامله‌گری است که شما می‌خواهید از او کپی کنید. معامله‌گران ممکن است حداقل مقدار سرمایه موردنیاز برای کپی‌کردن از آنها را تعیین کنند. هر معامله‌گر ممکن است سرمایه کمتر یا بیشتری را برای الگوبرداری از خودش بخواهد. برای نمونه، معامله‌گر A با ۵۰ دلار اجازه می‌دهد که از او الگو بگیرید؛ اما معامله‌گر B حداقل ۱۰۰ دلار را برای این کار می‌خواهد.

سومین فاکتور، انتخاب میزان سرمایه‌ای است که قصد دارید برای این روش معاملاتی صرف کنید. شما می‌توانید یک مبلغ ثابت را برای کپی تریدینگ در نظر بگیرید یا از یک نسبت مشخص برای تعیین سرمایه‌تان استفاده کنید. برای مثال، شما می‌توانید تصمیم بگیرید که ۵۰ درصد از سرمایه‌ خود را برای کپی تریدینگ اختصاص دهید. این انتخاب به شما امکان می‌دهد که از تجربه و دانش معامله‌گران مختلف بهره ببرید و سود خود را افزایش دهید؛ اما باید به یاد داشته باشید که هر چه بیشتر سرمایه‌ خود را برای کپی تریدینگ صرف کنید، بیشتر در معرض ریسک قرار می‌گیرید؛ بنابراین، باید بادقت و احتیاط این تصمیم را بگیرید.

حداقل سرمایه لازم برای کپی تریدینگ یک مقدار ثابت نیست و به شرایط مختلف بستگی دارد؛ اما یک قانون کلی این است که شما باید حداقل مبلغی را که بروکر و معامله‌گر موردنظرتان می‌خواهند، بپردازید. همچنین، باید میزان سرمایه‌ خود را برای کپی تریدینگ بر اساس ریسک و بازدهی موردنظرتان مشخص کنید. برای ضرردهی کمتر، سطح ریسک را کاهش دهید تا حاشیه سودتان را مثبت نگه دارید.

چگونه با بودجه کم شروع به کپی تریدینگ کنیم؟

چگونه با بودجه کم شروع به کپی تریدینگ کنیم؟

با کپی تریدینگ، شما می‌توانید به‌راحتی تجربه و سود معامله‌گران برجسته را به کار بگیرید. کافی است معامله‌گری را که دوست دارید انتخاب کنید و معاملات او را به‌صورت اتوماتیک در حساب خود انعکاس دهید. در ادامه مقاله حداقل سرمایه برای کپی ترید خواهید فهمید که برای واردشدن به دنیای جذاب کپی تریدینگ، فقط چند گام ساده فاصله دارید.

گام اول: انتخاب بروکر

اگر می‌خواهید از استراتژی‌های موفق تریدرهای حرفه‌ای بهره ببرید، باید یک بروکر خوب برای کپی تریدینگ داشته باشید. بروکرهای مختلف برای این کار ابزارها و پلتفرم‌های متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهند. بهترین بروکر ایرانی در این زمینه اپوفایننس و خدمات آن است که از کپی تریدینگ پشتیبانی می‌کند. با انتخاب اپوفایننس، شما می‌توانید از خدمات و امکانات این بروکر برای کپی تریدینگ بهره‌مند شوید.

گام دوم: باز کردن حساب

یک حساب معامله‌گری باز کنید. مقدار پولی که شما برای افتتاح حساب نیاز دارید بستگی به بروکر و معامله‌گری که انتخاب کرده‌اید دارد. برخی از بروکرها حداقل سپرده‌گذاری ۱۰۰ دلار را برای افتتاح حساب می‌پذیرند.

گام سوم: انتخاب تریدر

به دنبال معامله‌گری باشید که معاملاتش را کپی کنید. با استفاده از فیلترهای جستجو، معامله‌گرانی را پیدا کرده که با هدف و سبک شما سازگار باشند. عواملی که باید آن‌ها را در نظر داشته باشید شامل: سود، ریسک، تعداد معاملات، بازده، مدت‌زمان، نوع بازار و ابزار مالی هستند.

گام چهارم: پول کافی برای شروع

برای این کار، شما باید مشخص کنید که چه مقدار از پول خود را می‌خواهید به این روش اختصاص دهید. شما می‌توانید یک مبلغ ثابت را برای هر معامله انتخاب کنید. همچنین، شما می‌توانید حداکثر سود و زیان خود را برای هر معامله تعیین کرده تا ریسک خود را تحت کنترل خود درآورید.

گام پنجم: شروع کنید

با کپی تریدینگ، شما می‌توانید از تجربه و دانش تریدرهای ماهر به نفع خود استفاده کنید. کافی است یک تریدر را انتخاب کرده و معاملات او را به‌صورت اتوماتیک در حساب خود انعکاس دهید. شما همچنین می‌توانید معاملات کپی شده را به‌دلخواه خود تغییر دهید یا از آن‌ها خارج شوید.

چگونه با سرمایه‌گذاری کم حساب کپی تریدینگ خود را رشد دهیم؟

برای رشد حساب کپی تریدینگ خود با سرمایه‌گذاری کم، شما باید چند نکته را در نظر داشته باشید که در ادامه مقاله حداقل سرمایه برای کپی ترید به آن‌ها می‌پردازیم:

انتخاب بستر مناسب

شما نیاز به یک بستر تجاری دارید. بسترهای تجاری مختلفی برای کپی تریدینگ وجود دارند که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند. برای انتخاب بستر مناسب، شما باید به چند نکته توجه کنید، مانند:

  • اعتبار و قوانین بروکر؛
  • تعداد و کیفیت معامله‌گرانی که می‌توانید از آن‌ها کپی کنید؛
  • هزینه‌ها و کارمزدهای مربوط به کپی تریدینگ؛
  • امکانات و ابزارهای موجود برای انتخاب و مدیریت معامله‌گران؛
  • پشتیبانی و آموزش از سوی بروکر؛
  • انتخاب معامله‌گران مناسب.

برای کپی تریدینگ شما باید معامله‌گران مناسبی را انتخاب کنید. معامله‌گران باید از ویژگی‌های سابقه تجاری بلندمدت، بازده قابل‌قبول و واقع‌گرایانه، فعالیت مداوم و ریسک‌پذیری کنترل شده برخوردار باشند. شما می‌توانید از ابزارهایی که بسترهای کپی تریدینگ در اختیار شما قرار می‌دهند، برای بررسی و مقایسه معامله‌گران استفاده کنید.

تنوع بخشیدن به پورتفولیو

با الگوگرفتن از چندین معامله‌گر برجسته که از روش‌های تجاری متنوعی استفاده می‌کنند، می‌توانید خود را از تغییرات ناگهانی بازار محافظت کرده و ریسک را کنترل کنید. علاوه بر این، با گسترش پورتفولیوی خود به بازارها و ابزارهای مالی گوناگون، می‌توانید از مزایای تعادل و تنوع بهره‌مند شوید.

مدیریت ریسک

مدیریت ریسک در فارکس یک عامل ضروری در کپی تریدینگ است که باید به‌خوبی به آن پرداخته شود. شما باید برای هر معامله‌گری که از او کپی می‌کنید، سه شاخص را در نظر بگیرید: میزان سرمایه‌گذاری، حد ضرر و حد سود. این سه مورد تعیین می‌کنند که چقدر پول را در هر معامله ریسک می‌کنید و چقدر سود می‌خواهید بگیرید. علاوه بر این، شما باید نسبت حجم معاملات خود را با معامله‌گرانی که کپی می‌کنید، هماهنگ کرده تا دچار ریسک بیش از حد نشوید. برای این کار، می‌توانید از امکاناتی که برخی از بسترهای کپی تریدینگ در اختیار شما قرار می‌دهند، استفاده کنید.

مزایا و معایب کپی تریدینگ در یک نگاه

مزایا و معایب کپی تریدینگ در یک نگاه

کپی تریدینگ یک نوع معامله‌گری است که در آن یک معامله‌گر تراکنش‌های یک معامله‌گر دیگر را به‌صورت خودکار یا دستی تکرار می‌کند. این روش معامله‌گری برای مبتدیان جذاب است؛ چون نیازی به دانش و مهارت زیاد درباره بازارهای مالی ندارد. همچنین می‌تواند فرصتی برای یادگیری باشد که معامله‌گران کم‌تجربه با دیدن عملکرد معامله‌گران حرفه‌ای بیشتر درباره بازارها بفهمند. کپی تریدینگ همچنین می‌تواند برای معامله‌گران باتجربه نیز مزایایی داشته باشد. آن‌ها می‌توانند ایده‌های معامله‌گری جدید بگیرند و دانش خود را با دیدن روش‌های معامله‌گری معامله‌گرانی که آن‌ها را کپی می‌کنند افزایش دهند.

صرفه‌جویی در زمان و انرژی 

برای راه‌اندازی یک روش معامله‌گری پربازده، شما باید زمان، تحقیق و انرژی فراوانی صرف کنید. کپی تریدینگ می‌تواند حجم کاری که شما برای معامله‌گری را کم کند، به این معنی که شما می‌توانید با صرف زمان کمتر سود بیشتری کسب کنید.

یادگیری از معامله‌گران حرفه‌ای

کپی تریدینگ شما را قادر می‌سازد که از دانش و تجربه معامله‌گرانی که آن‌ها را دنبال می‌کنید بهره ببرید. شما می‌توانید نحوه تحلیل بازار، انتخاب استراتژی‌های معامله‌گری، اجرای مدیریت ریسک، سود و کنترل روان‌شناسی معامله‌گری آن‌ها را مشاهده کنید.

تنوع‌بخشی به سبد سرمایه‌گذاری

با کپی تریدینگ، شما می‌توانید از فرصت‌های بازارهای مختلف بهره ببرید، حتی اگر در آن‌ها مهارت یا دانش کافی نداشته باشید. برای مثال، اگر شما فقط با ارزهای خارجی معامله می‌کنید، می‌توانید از تجربه و دانش معامله‌گرانی استفاده کنید که با سهام، ارزهای دیجیتال، کالاها یا شاخص‌ها کار می‌کنند. این کار می‌تواند ریسک کلی شما را کاهش دهد و سود شما را افزایش دهد.

اعتماد بیش از حد به دیگر معامله‌گران

کپی تریدینگ ممکن است شما را از انجام تحقیقات و تحلیل‌های خودتان منصرف کند و شما را وابسته به عملکرد معامله‌گرانی کند که آن‌ها را کپی می‌کنید. این می‌تواند خطرناک باشد؛ چون هیچ معامله‌گری دائماً سودآور نیست و ممکن است اشتباهاتی بکند که سرمایه شما را هم تحت‌تأثیر قرار دهد.

عدم تطابق با سبک و هدف معامله‌گری شما

سبک و هدف معامله‌گری شما ممکن است با کپی تریدر انتخابی سازگار نباشد. به‌عنوان نمونه، اگر شما به معاملات کوتاه‌مدت علاقه‌مند هستید و یک معامله‌گر طولانی‌مدت را کپی می‌کنید، ممکن است با چالش‌هایی همچون حفظ موقعیت‌های باز طولانی‌مدت، افزایش هزینه‌های معامله‌گری و کاهش بازدهی مواجه شوید.

عدم کنترل کامل بر روی معاملات

کپی تریدینگ به این معنی است که شما به معامله‌گران دیگر اعتماد می‌کنید و از تصمیم‌گیری‌های خود دست می‌کشید. البته برخی از پلتفرم‌های کپی تریدینگ به شما این امکان را می‌دهند که برخی از جزئیات معاملات مثل استاپ لاس، حد سود و میزان سرمایه‌گذاری خود را تعیین کنید.

 

کدخبر: ۱۲۵۱۸
ارسال نظر