نوشیدن چند لیوان آب در روز کافی است؟

۱۳۹۹-۰۶-۱۶ سلامت

نوشیدن چند لیوان آب در روز کافی است؟

اینکه دقیقاً باید چقدر آب در روز بنوشید برای هر کسی متفاوت است. دانستن میزان ایده‌آل مصرف آب برای هر فرد اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که آب تاثیر بسیار زیادی بر بدن شما می‌گذارد، از متابولیسم تا خلق‌وخو.

احتمالاً شنیده اید که برای سلامتی و هضم مطلوب غذا باید روزانه هشت لیوان آب بنوشید. اگرچه این یک قانون عالی است که توسط مقامات بهداشتی توصیه می‌شود، اما حقیقت این است که یک مقدار استاندارد و مشخصی در مصرف آب برای همه وجود ندارد. مقدار آبی که شما باید روزانه بنوشید با میزان نیاز همسر، خواهر و همکار شما متفاوت است.

درو سیناترا پزشک متخصص طب سنتی در مورد فواید آب می‌گوید: آب حمل کننده مواد مغذی در سراسر بدن است. دمای بدن را تنظیم می‌کند. نوشیدن آب همچنین می‌تواند سموم را دفع کند، مفاصل را نرم کند، به رفع یبوست، بهبود تمرکز، افزایش انرژی، کشش پوست، خلق و خو و به طور کلی حفظ سلامت بدن، کمک کند. از آنجا که تمام سلول‌های شما از آب استفاده می‌کنند و عملکرد بدن به آن بستگی دارد، لازم است بدن به طور مناسب هیدراته باشد.

چه مقدار آب باید در روز بنوشید؟

فاکتورهای مختلفی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا میزان آب مورد نیاز روزانه بدن را بیابید.

سن: افراد مسن به آب کمتری نیاز دارند.

سطح فعالیت: تمرینات چالش برانگیز و سونا درمانی به آب بیشتری نیاز دارد.

رژیم غذایی: پروتئین بالا، سدیم یا رژیم‌های غذایی غنی از فیبر به آب بیشتری نیاز دارند.

آب و هوا: آب و هوای گرم  خشک یا زمین‌های مرتفع به آب بیشتری نیاز دارد.

در حالی که مطالعات در طول سال‌ها توصیه‌های مختلفی ارائه کرده است، اما وقتی نوبت به تأمین سطح هیدراتاسیون یک فرد بالغ سالم (میزان آب مورد نیاز بدن) می‌رسد، اکثر متخصصان بهداشت معمولاً نوشیدن حدود دو لیتر در روز یا همان ۸ لیوان آب را توصیه می‌کنند.

منبع: ایرنا

نوشته‌های مرتبط

۱۳۹۹-۰۶-۱۶ سلامت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


* درج نام و ایمیل اختیاری است.