هوش مصنوعی و ERP

۱۳۹۸-۰۳-۲۱ دنیای فناوری

هوش مصنوعی و ERP

در چند سال گذشته، هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) به یکی از مهمترین عرصه های تکنولوژی تبدیل شده است و به عنوان آینده یادگیری ماشین (Machine learning) از آن یاد می شود. این تکنولوژی از تلفن های همراه تا وسایل خانگی و هر جای دیگر گسترش یافته است و توسط شرکت های بزرگ تکنولوژی در حال توسعه است. بدون شک ادغام هوش مصنوعی با نرم افزار ERP می تواند قابلیت های تجاری جدید به روی کسب و کار های مختلف باز کند.

هوش مصنوعی چگونه آینده نرم افزارهای ERP را تغییر خواهد داد؟

هوش مصنوعی فناوری مربوط به آینده است و می تواند نقش و تاثیر مهمی بر آینده سیستم های جامع برنامه ریزی منابع سازمانی ایفا کند و در افزایش کارایی کسب و کار (بدون در نظر گرفتن اندازه یا نوع کسب و کار) کمک شایانی کند. البته بدیهی است برای انطباق این تکنولوژی جدید با سازمان خود نیاز به تغییر سیستم فعلی خود دارید.

این فناوری می تواند ساختار مدیریت داخلی را با استفاده از برنامه های کاربردی نرم افزاری هوشمند بهبود دهد و به بهینه سازی فرآیندهای کسب و کار سازمان شما کمک کند. اما برای این انطباق و سازگاری با فناوری جدید، سازمانها باید انعطاف پذیرباشند تا بتوانند راهبردهای IT فعلی خود را بازبینی و تغییر دهند.

به بیانی دیگر یک سیستم یکپارچه نرم افزاری ERP مجهز به هوش مصنوعی، کارایی عملیات و فرآیندهای روزانه را بهبود می بخشد. این تکنولوژی وظایف معمولی را که در حال حاضر توسط انسان انجام می شود، به بهترین شکل ممکن و با بهروش های موجود جایگزین می کند. بنابراین سازگاری با چنین تکنولوژی به شرکت ها کمک می کند تا هزینه های عملیاتی و جاری خود را کاهش دهند و به این ترتیب کارآیی و بهره وری سازمان خود را به طور کلی افزایش دهند.

راه هایی که هوش مصنوعی می تواند کارآیی یک نرم افزار ERP را بهبود بخشد

اتوماسیون داده ها

هوش مصنوعی نیاز به وارد کردن دستی داده ها را در سیستم ERP که نیاز به کار سنگینی دارد از بین می برد و هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد. علاوه بر این، اشتباهات انسانی نیز به واسطه هوش مصنوعی از میان می رود زیرا ماشین ها اشتباهات انسانی را ندارند. ادغام هوش مصنوعی با نرم افزار ERP می تواند زمان بارگیری داده ها و جریان های کاری را کاهش دهد.

فرآیند تصمیم گیری بهبود می یابد

کارکرد یک سیستم ERP کمک به بهبود کسب و کار، کارایی بیشتر گردش کارها و تصمیم گیری بهتر در مورد استراتژی های کسب و کار است. ادغام هوش مصنوعی با ERP این امکان را می دهد که با تحلیل مجموعه داده های بزرگتر و همچنین در نظر گرفتن اطلاعات تاریخی ثبت شده در سیستم و یادگیری از الگوهای رفتاری پیشین بهبودهای فراوانی در کسب و کار صورت پذیرد.

بهبود گردش کار

همانطور که در بالا توضیح داده شد، با تجزیه و تحلیل داده های تاریخی ثبت شده در سیستم، هوش مصنوعی قادر به نشان دادن مؤثرترین فرآیندهای کاری داخلی در کسب و کار سازمان مربوطه است. به عنوان مثال می توان اشاره کرد که با تجزیه و تحلیل جریان های کاری که قبلا در سیستم وجود دارد، هوش مصنوعی قادر است انجام کار بعدی را پیشبینی کند و اطلاعات لازم برای تکمیل کار فراهم کند. این کار به بهبود گردش کار و بهینه سازی فرآیندهای کاری کمک شایانی خواهد کرد.

دانش شناختی مایکروسافت

پروژه مایکروسافت آکسفورد در حال حاضر خدمات شناختی (Cognitive Services) نامیده می شود. مایکروسافت اخیرا برخی ویژگی ها و امکانات جدید به آن اضافه کرده است. خدمات شناختی اکنون شامل تعدادی زیادی API هوشمند است. API یک رابط کاربری نرم افزاری است که اجازه ارتباط بین دو نرم افزار را می دهد. این APIهای مایکروسافت امکان ارائه اطلاعات هوشمند از طریق تشخیص چهره، تشخیص صدا و …. را در ERP های مایکروسافت نظیر Dynamics NAV ارائه می دهد که می تواند به بهبود کارایی و اتوماتیک کردن بسیاری از فرآیندها کمک زیادی کند. به خصوص در Microsoft Dynamics NAV 2018 خدمات شناختی مایکروسافت به طور چشم گیری بهبود یافته است. علاوه بر این در نسخه جدید Dynamics NAV امکانات دیگر هوش مصنوعی بهبود زیادی یافته است و امکانات فراوانی به آن اضافه شده است. به دلیل این بهبودها این نرم افزار امکان تشخیص خودکار تصاویر(مانند یک آیتم) و تشخیص جنسیت و سن کارمندان برای HR شرکت را فراهم کرده است.

(نمایش کل : ۲۱ - نمایش امروز : ۱)

نوشته‌های مرتبط

۱۳۹۸-۰۳-۲۱ دنیای فناوری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


* درج نام و ایمیل اختیاری است.