چرا بنیانگذاران اینستاگرام از سمتهای خود کنارهگیری کردند؟
کوین سیستروم و مایک کریگر، بنیانگذاران اینستاگرام هفتهی گذشته بهصورت ناگهانی جدایی خود را از فیسبوک اندکی پس از آن اعلام کردند که نیویورک تایمز در گزارشی به تنش بین این دو و فیسبوک، شرکت مادر اینستاگرام بهعنوان دلیل کنارهگیری آنها اشاره کرد.
دلیل اصلی کنارهگیری سیستروم و کریگر این بود که وعدهی پلتفرم محبوب اشتراکگذاری تصاویر به حفظ استقلال ظاهرا برآورده نشد. هنگامی که سودآوری هنگفت اینستاگرام را برای فیسبوک در نظر بگیرید، میتوانید دریابید که چرا حفظ استقلال محبوبترین شبکهی اجتماعی اشتراکگذاری تصاویر از شرکت مادرش اجتنابناپذیر بوده است. اما سیستروم و کریگر پیش از آنکه بهطرز غیر منتظرهای تصمیم به خروج بگیرند، به مدت ۶ سال موفق به کار در کنار فیسبوک و سودرسانی به هر دو طرف شدند. در ادامه به برخی تغییرات اخیر اعمالشده در اینستاگرام که در تصمیم آنها مبنی بر ترک فیسبوک تاثیرگذار بود، اشاره خواهد شد.
ترغیب کاربران اینستاگرام به انتشار استوریها در فیسبوک
برخلاف اینستاگرام که به شکل استادانهای ویژگی اختصاصی استوری را از اسنپچت کپی و با موفقیت پیادهسازی کرد، اقدام متقابل فیسبوک در اقتباس از این قابلیت بهطرز ناگواری به شکست منتهی شد و کاربران بسیار کمی از آن استقبال کردند.
پس از این ناکامی بود که اینستاگرام، تنظیمی را اضافه کرد که بهصورت خودکار استوریها را در همان زمان بارگذاری در اینستاگرام روی فیسبوک نیز منتشر میکرد. این اقدام سبب شد که تعداد اندکی از کاربران، استوریهای خود را در هر دو شبکهی اجتماعی منتشر کنند؛ اما استوریها در فیسبوک هرگز نتوانستند به همان محبوبیت در اینستاگرام دست پیدا کنند.
نفوذ اعلانهای فیسبوک به اینستاگرام در یک «آزمایش کوچک»
در ماه ژوئن، برخی از کاربران متوجه شدند که در حال دریافت اعلانهای اینستاگرام دربارهی بارگذاری تصاویر از جانب دوستانشان هستند. چنین چیزی در ظاهر طبیعی بهنظر میرسید؛ اما مشکل اینجا بود که این اعلانهای اینستاگرام در اصل کاربر را از تصاویر در حال بارگذاری در فیسبوک باخبر میکردند. این اعلانها چندان مورد استقبال کاربران اینستاگرام قرار نگرفتند.
اینستاگرام در نهایت این ویژگی را به آزمایشی تنزل داد که تنها گروه کوچکی از کاربران در آن شرکت کردند. احتمالا برخی از کارکنان اینستاگرام دریافته بودند که افزودن این قابلیت و دیگر ویژگیهای ناخوشایند برای جذب کاربران به سمت فیسبوک، اقداماتی آزاردهنده محسوب میشوند.
فیسبوک از ترویج اپلیکیشن اینستاگرام دست کشیده است
با وجود تلاشهای Instagram در ترویج و تبلیغ شرکت مادر خود در هر لحظه، Facebook بهطرز عجیبی خلاف این کار را انجام میدهد. براساس اعلام ریکود، مارک زاکربرگ در زمانی نامشخص به تیم فیسبوک دستور داده است که ترویج اینستاگرام و نمایش محتوا از آن را کاهش دهند.
کاربران فیسبوک احتمالا تاکنون با بخشی از این تغییرات مواجه شدهاند؛ بدین صورت که انتشار پست اینستاگرام در فید فیسبوک افراد، دیگر دربردارندهی هیچ برچسب یا ارجاعی نیست که نشان دهد آن پست از کجا آمده است. این پستهای اینستاگرامی اکنون درست همانند دیگر تصاویری هستند که بهصورت مستقیم در فیسبوک بارگذاری شدهاند و در آنها اصلا هیچ اشارهای به اینستاگرام نمیشود.
بنا به گزارشها، این نادیده گرفتن اینستاگرام از سوی فیسبوک که برخلاف رویهی سالهای گذشته بود، چنان موجب دلسردی سیستروم شد که وی بهصورت علنی مخالفت خود را با آن ابراز کرد. فیسبوک همچنین میانبرهایی را که مدتی مشغول آزمایش آنها در نوار کناری اپلیکیشن موبایل اینستاگرام بود، در نهایت حذف کرد. دسترسی به فیسبوک از اینستاگرام بسیار آسان است؛ اما بالعکس آن، اینگونه نیست.
منبع: زومیت
0 نظر
پاسخ دهید
* درج نام و ایمیل اختیاری است.