سئو مبتنی بر تولید محتوا چیست؟

۱۳۹۷-۰۵-۱۸ دنیای فناوری

تولید محتوا یکی از تکنیک های سئو است که هدف آن جذب کاربر و در نتیجه افزایش رتبه سایت با استفاده از محتوانویسی است؛ اما متأسفانه بعضی از افراد تولید محتوا را با نوشتن اشتباه می‌گیرند و فکر می‌کنند که هر مطلبی را می‌توان برای سایت خود بنویسند. با اینکه اصول اولیه تولید محتوا و نویسندگی یکی است؛ نوشتن مطلب برای سایت نیازمند رعایت اصول و تکنیک هایی است که در نهایت موجب جذب کاربر شود. شاید مطلب شما از نظر نوشتن خیلی خوب به نظر بیاید؛ اما اگر اصول آن را رعایت نکنید، صرفاً فقط متن نوشته‌اید که هیچ اثری را برای افزایش رتبه سایت شما نخواهد داشت.

در ادامه ما قصد داریم تا اصول و تکنیک های تولید محتوا بر اساس اصول سئو سایت را بیان کنیم.

اصول تولید محتوا برای سایت

  1. هدف و موضوع سایت خود را تعیین کنید

اولین قدم برای نوشتن تعیین هدف و موضوع سایت است.متأسفانه بعضی از مدیران بدون توجه به موضوع سایت خود و داشتن برنامه، اقدام به تولید انواع محتوا و خبر می‌کنند که هیچ ارتباطی با موضوع سایت آن‌ها ندارد.

این مسئله یعنی نوشتن محتوای غیر مرتبط نه تنها اعتماد کاربر را به ماهیت سایت شما کاهش می‌دهد، بلکه هیچ تأثیری در سئو سایت شما نخواهد داشت. برای اینکه سایت شمابراساس یک کلمه کلیدی خاصی تنظیم شده است و قرار دادن چنین مطالبی که متناسبی با ساختار سایت ندارد، در نتایج گوگل نشان داده نخواهد شد؛ برای مثال اگر موضوع سایت شما فروش دستگاه‌های آبگرمکن است، مطالب شما فقط باید در خصوص این حوزه و آخرین خبر و تکنولوژی‌های آن باشد.

بعد تعیین موضوع، هدف خود را از نوشتن باید مشخص کنید. آیا شما به قصد فروش محصولات مطلب می‌نویسید یا جهت آموزش و افزایش دانش کاربرانتان. هرکدام از این هدف‌ها استراتژی مخصوص به خود در بازاریابی و نوع نوشتن را دارد که باید از قبل توسط تیم بازاریابی و تولیدکننده محتوا مشخص و تنظیم شود.

  1. کلمات کلیدی اصلی را مشخص کنید

برای هر کسب وکار و سایتی هزاران کلمه کلیدی وجود دارد؛ اما کار کردن بر روی همه این‌ها نه تنها وقت گیر است، بلکه هزینه‌بر هم خواهد بود و همچنین اینکه بسیاری از این کلمات به تعداد بسیار کمی در گوگل جست‌وجومی‌شوند. برای همین از قبل کلمات کلیدی اصلی را که بیشترین جست‌وجو و ورودی را از گوگل برای شما خواهد داشت، از قبل تعیین کنید وسپس براساس آن‌ها محتوای خود را تولید کنید.

  1. کاربران خود را مشخص کنید

شما باید بدانید که برای چه افرادی مطلب می‌نویسید. آیا کاربران و مشتریان نهایی شما کاسبان هستند یا دانشجویان؟ رده سنی آن‌ها چگونه است؟ میزان سطح دانش آن‌ها در چه حدی است؟چه نوع نگارشی را باید برای آن‌ها به کار ببرید. متأسفانه بعضی از مدیران بدون در نظر گرفتن این موضوع اقدام به تولید مطلب می‌کنند و از سبک و نگارشی استفاده می‌کنند که متناسب با رده سنی کاربران نیست و بیشتر باعث ناراحتی آن‌هامی‌شود.

  1. در روز چه تعداد مطلب تولید کنیم؟

با اینکه تولید محتوا بهترین راه برای جذب کاربران است؛ اما نوشتن روزانه مطلب برای همه سایت‌ها الزامی نیست. در محتوا اگر اصول سئو به خوبی ارائه شود و همچنین کارهای بازاریابی بعد از آن مطابق با یک استراتژی خیلی خوبی انجام شود، یک مطلب در هفته می‌تواند تعداد ورودی کاربران شما را به شدت افزایش دهد.

بسته به اینکه موضوع و هدف اصلی سایت شما چیست، تعداد روزهای انتشار مطلب باید مشخص شود. برای اکثر فروشگاهی که مشتریان خیلی خاصی دارند، تولید دو مطلب در هفته کفایت می‌کند؛ اما برای سایت‌های خبری یا سراچه‌های تعداد ورودی کاربران آن‌ها زیاد است، حداقل ۵ روز در هفته باید مطلب تولید شود. بازهمتأکیدمی‌کنیم که در کنار تولید محتوا باید کارهای بازاریابی آن‌هم انجام شود تا نتیجه مورد به دست آورید. تولید محتوای خالی نمی‌تواند به خودی خود باعث افزایش کاربران شود، با این کار شما فقط مطلب نوشتید و تمام.

  1. اصول سئو نویسی و نگارش را رعایت کنید

در تولید محتوا رعایت اصول سئو و نگارش باید رعایت شود تا مطلب شما در صفحه اول گوگل نمایش داده شود. اصول سئو مطلب و نگارش شامل:

  • رعایت چگالی کلمات کلیدی
  • نوشتن عنوان متناسب با سئو
  • نوشتن متا تگ توضیحات
  • قراردادن تگ‌های عنوان و قرار دادن کلمات کلیدی داخل آن
  • دسته بندی مطلب براساس موضوعات تا خوانایی مطلب را افزایش دهد.
  1. کاربرپسند بنویسید

مطلب شما باید کاربرپسندانه نوشته شود. مطلب کاربرپسند یعنی اینکه کاربر بعد از خواندن مطلب جواب سؤال را خود را دریافت کرده باشد و دانشی به او اضافه گردد. همچنین نگارش مطلب باید طوری باشد که کاربر این فکر را نکند که شما برای موتور گوگل نوشته‌اید. برای همین از قبل باید موضوعاتی را تعیین کنید که در هرکدام یک نیاز اصلی کاربران پاسخ داده شود.

تولید محتوا یک فعالیت کاملاً تخصصی است که هرکسی نمی‌تواند به خوبی از عهده آن بربیاید. این نکته را در نظر داشته باشید که هر نویسنده‌ای، تولید کننده محتوای سایت نیست اما یک تولیدکننده محتوانویسنده است.

شرکت سئوکار به صورت تخصصی در زمینه سئو و بهینه سازی سایت و آموزش سئو و همچنین تولید محتوا فعالیت می‌کند. این شرکت با افرادی آموزش دیده و مجرب در این زمینه براساس محتوای اصلی سایت شما و همچنین تدوین استراتژی، اقدام به نوشتن مطلب در جهت افزایش ورودی و رتبه سایت شما می‌کند.

نوشته‌های مرتبط

۱۳۹۷-۰۵-۱۸ دنیای فناوری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


* درج نام و ایمیل اختیاری است.