کدخبر: ۱۴۰۹۶

وزیر ورزش: با کمک به استقلال و پرسپولیس، آن‌ها از مسیرشان دور نخواهند شد

وزیر ورزش و جوانان گفت: استقلال و پرسپولیس در ابتدای راه جدید هستند و باید به این دو باشگاه کمک کرد تا از مسیر اصلی‌شان دور نشوند.

وزیر ورزش: با کمک به استقلال و پرسپولیس، آن‌ها از مسیرشان دور نخواهند شد

به گزارش 24 آنلاین و به نقل از وزارت ورزش و جوانان،‌ کیومرث هاشمی افزود: تلاش ما رفع تمامی دغدغه‌های ورزشکاران است که برگزاری آیین تجلیل با حضور رییس جمهور یکی از این موارد بود.

وی گفت: وظیفه ورزشکار افتخارآفرینی است و وظیفه ما آماده کردن شرایط برای آنها و باید برای این قهرمانان آرامش را فراهم کنیم. یکی از معدود سالهایی بود که با شروع سال از ورزشکاران تجلیل شد.

هاشمی تصریح کرد: آنچه به لحاظ پرداختی نیاز بود انجام شد اما این به تنهایی کافی نیست و باید دغدغه ورزشکاران در بخش اشتغال، سربازی و مسکن را مرتفع کرد.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: در آیین نامه سرباز قهرمان رفع این دل‌نگرانی‌ها دیده شده و اصلاحات آن در حال انجام است که دامنه شمول ورزشکاران بیشتر شود.

وی افزود: سال قبل ورزش ١٠٠۵ بار پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز در آورد و این ظرفیت ورزش قهرمانی است.

وزیر ورزش اضافه کرد: قانون می‌گوید باشگاه‌ها باید مشمول معافیت مالیاتی باشند. هر باشگاه به طور میانگین ١٠ تا ١٢ شغل ایجاد می‌کند و حدود ۴٣ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی اظهار کرد: دغدغه باشگاه‌داران، دغدغه درستی است و پیگیری معافیت مالیاتی را وظیفه خودم می دانم. رییس‌جمهور هم اعتقاد داشت وزارت ورزش نباید درگیر باشگاه‌داری شود.

هاشمی گفت: در کار مشترکی که در دولت انجام شد، اتفاق خیلی خوب واگذاری استقلال و پرسپولیس صورت گرفت.

وی افزود: باشگاه‌داری رسالت وزارت ورزش نیست، این واگذاری یکی از موفقیت‌های ورزش کشور است.
هاشمی همچنین اضافه کرد: دریافت حق پخش تلویزیونی حق باشگاه‌هاست و باید این حق داده شود. ٣۵ تا ٧٠ درصد درآمد باشگاه‌ها در دنیا بر اساس حق پخش تلویزیونی است که باشگاه‌های ما از این محروم هستند.
وی خاطرنشان کرد: استقلال و پرسپولیس در ابتدای راه جدید هستند و باید به این دو باشگاه کمک کرد تا از مسیر اصلی‌شان دور نشوند.
وی در پایان تاکید کرد: در موضوعات کلان وزارت ورزش به این دو باشگاه مردمی و پرطرفدار کمک خواهد کرد. باید نظر ۴٠ میلیون نفر هوادار این دو باشگاه راجلب کرد. البته حدود پنج درصد سهام این دو باشگاه به پیشکسوتان خواهد رسید.

منبع: ايسنا
کدخبر: ۱۴۰۹۶
ارسال نظر