کدخبر: ۱۳۸۵۷

تذکر به ساترا و صداوسیما به خاطر پخش حشاشین از فیلیمو

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از عملکرد فیلیمو، گفت: در مورد سریال «حشاشین» که محتوای ضدایرانی داشت و از طریق فیلیمو و چند پلتفرم دیگر پخش شد، به ساترا و صدا و سیما تذکر جدی دادیم و توقع داریم مسئولیت خود را درست انجام دهند.

تذکر به ساترا و صداوسیما به خاطر پخش حشاشین از فیلیمو

به گزارش 24 آنلاین، علی یزدی خواه در مورد نظارت ساترا بر پلتفرم‌های شبکه خانگی، گفت: از عملکرد فیلیمو به شدت ناراحت هستیم .این  ناراحتی چندین سال است که وجود دارد که همان موقع هم به وزارت ارشاد و مقامات مسئول تذکر دادیم که باید مدیریت کنند. 

وی اظهار داشت: از ساترا که مسئول صوت و تصویر فراگیر و نظارت بر این شبکه‌ها است، این درخواست را داریم و پیگیری می کنیم که نظارت بر این پتلفرم‌ها را بیشتر کند. باید مردم یک شبکه هنری سینمایی و خبررسانی سالم در اختیار داشته باشند و از حواشی جلوگیری شود. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مورد سریال «حشاشین» که محتوای ضدایرانی داشت و جدیدا از طریق فیلیمو و چند پلتفرم دیگر پخش شد به ساترا و صدا و سیما تذکر جدی دادیم و توقع داریم مسئولیت خود را درست انجام دهند.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت نظارت ضعیف ساترا، در کمیسیون فرهنگی مجلس چه اقدامی را انجام خواهید داد، گفت: قطعا این دستگاه‌ها را احضار و پیگیری می‌کنیم. 

یزدی‌خواه همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا در مجلس طرحی برای چگونگی فعالیت پلتفرم‌های شبکه خانگی و نظارت بر آنها  تدوین شده است، گفت: در شورای عالی فضای مجازی چنین بحثی مطرح  است و بین همکاران در کمیسیون فرهنگی هم بحث است تا به نتیجه ای برسیم.  

وی در پاسخ به این سوال که اگر قرار است مصوبه‌ای در این رابطه باشد بهتر نیست از مسیر مجلس بگذرد تا شورای عالی فضای مجازی، گفت: اگر شورا تصویب کند مجلس اعتبار قانونی به مصوبه شورای عالی فضای مجازی می‌دهد که در محاکم قابل استناد و پیگیری باشد.

منبع: برنا
کدخبر: ۱۳۸۵۷
ارسال نظر