کدخبر: ۱۳۴۲۵

ثبت نام اینترنت فیبر نوری در شهر رشت با شماره ۳۴۱۸-۰۱۳ امکانپذیر شد

 

حال حاضر سرویس اینترنت فیبر نوری یکی از بهترین سرویس‌های در رده اینترنت ثابت خانگی و تجاری‌ست و به باور بسیار از متخصصین این سرویس گزینه‌ای ایده‌ال برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ و همچنین فریلنسرها است. در حال حاضر شرکت مخابرات ایران در حال توسعه سرویس FTTH تانوما در بسیاری از استان‌‌ها است.

استان گیلان و شهر رشت یکی از پیش‌روترین مناطق ایران در رابطه با دسترسی به سرویس اینترنت فیبر نوری تانوما است. سرویس تانوما در استان گیلان به مدد متخصصین شرکت داده پردازی فرداد شمال توسعه یافته است. آن دسته از متقاضیانی که درصدد دریافت سرویس FTTH هستند می‌توانند برای دریافت اطلاعات شماره فیبر نوری رشت به سایت tanoma3418.ir مراجعه کنند.

تار نوری یا فیبر نوری (به انگلیسی: Optical fiber) رشتهٔ باریک و بلندی از یک مادّهٔ شفاف مثل شیشه (سیلیکا) و پلاستیک است که می‌تواند نوری را که از یک سر به آن وارد شده، از سر دیگر خارج کند. فیبر نوری دارای پهنای باند بسیار بلندتر از کابل‌های معمولی می‌باشد و با آن می‌توان داده‌های تصویر، صوت و دیگر داده‌ها را به‌راحتی و با پهنای باند بالا تا ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انتقال داد. امروزه مخابرات نوری، به دلیل پهنای باند وسیع‌تر در مقایسه با کابلهای مسی، و همچنین تأخیر کمتر در مقایسه با مخابرات ماهواره‌ای، از مهم‌ترین ابزار انتقال اطلاعات محسوب می‌شود.

سرویس اینترنت فیبر نوری که در انگلیسی به (fiber-optic internet) معروف است، بهترین بستر دریافت اینترنت در ایران است که درحال حاضر تا سقف ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه سرعت دارد. برخلاف سرویس‌های قدیمی، FTHH دچار قطعی نمی‌شود و نویز ندارد. از طرفی این سرویس سرعتی متقارن دارد. این مزایا به دلیل تکنولوژی جدید فیبر است. در گذشته برای سرویس‌های قدیمی از سیم‌های مسی استفاده می‌شد که این امر به مرور زمان به دلیل پوسیدگی و محدودیت‌هایی مانند اختلالات الکترومغناطیسی اشکالات فراوان و افت سرعت شدیدی را به وجود می‌آورد. اگرچه همچنان بسیار از مناطق ایران از سرویس‌های قدیمی ای دی اس ال استفاده می‌کنند.

به طور خلاصه: سرویس اینترنت فیبر نوری یک اتصال باند پهن است که می‌تواند با کمترین زمان تاخیر برای ارسال و دریافت داده‌ها، به سرعت 940 مگابایت در ثانیه برسد. به باور متخصصین این فن‌آوری به یمن بهره‌گیری از کابل‌های فیبر نوری به طور شگفت‌انگیزی می‌تواند داده‌ها را با سرعتی حدود 70 درصد سرعت نور ترانسفر کند.

ثبت نام فیبر نوری در شهر رشت

برای ثبت نام فیبر نوری در شهر رشت می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر اقدام کنید:

سایت: tanoma3418.ir

تلفن تماس فیبر نوری رشت: ۳۴۱۸-۰۱۳ داخلی ۱

مراجعه حضوری: مخابرات مرکزی گلسار و مخابرات میدان فرهنگ

 

کدخبر: ۱۳۴۲۵
ارسال نظر