کدخبر: ۱۲۱۰۵

فواید پشم سنگ در عایق بندی ساختمان

ویژگی های فیزیکی و شیمیایی الیاف پشم سنگ استفاده از این متریال را در عایق بندی ساختمان با محبوبیت بالایی روبرو کرده است. این الیاف برای مقاوم سازی سازه ها در برابر زلزله، عایق کاری حرارتی و صوتی و... در محیط ساختمان به کار می روند. به جز مصارف ساختمانی، استفاده از آن ها در صنایع پل سازی و سدسازی در عرصه های عمرانی رواج دارد. در این بخش به چند ویژگی مهم در این عایق های کاربردی اشاره می کنیم که توجیه مناسبی برای توسعه روزافزون بهره وی از این متریال محسوب می شوند.

فواید پشم سنگ در عایق بندی صوتی

در محیط اغلب ساختمان های امروزی، سر و صدای زیادی وجود دارد که سبب ایجاد تنش و ناآرامی در فضای داخل خواهد شد. سر و صدای اتومبیل ها از یک طرف و صدای بالای همسایگان در خانه های آپارتمانی افراد را به ستوه می آورد. برای حل این مشکلات از انواع لایه های عایق پشم سنگ در عایق کاری صوتی استفاده می شود. عایق بندی ساختمان با به کارگیری این الیاف به بهترین نحو انجام می گیرد.

بهترین روش برای بهره بری از خواص عایق صوتی پشم سنگ تخته ای ، استفاده از آن در زمان ساخت سازه های اولیه است. از این الیاف در ساخت کف ساختمان، بخش سقف و دیوارهای داخلی و خارجی استفاده می کنند. به کارگیری آن ها هر گونه نویز در فضای ساختمان را از بین می برد.

فواید پشم سنگ در برابر رطوبت

یکی دیگر از مهمترین مزایای کیفی استفاده از پشم سنگ، قابلیت آب بندی آن در برابر رطوبت است. استفاده از این عایق به شما کمک می کند که سازه های ساختمانی را از نم زمین و رطوبت جوی هوا در امان نگاه دارید. این ویژگی در طولانی مدت از بخش های مختلف ساختمان شما محافظت خواهد کرد و مزایای بی شماری برای مصرف کننده به همراه دارد.

مقاوم سازی ساختمان در برابر زلزله

قابلیت عایق بندی تنها یکی از مزایای کیفی استفاده از پشم سنگ در محیط ساختمان است. با به کارگیری آن ها می توانید، محیط ساختمان را در برابر آسیب های ناشی از زلزله و ارتعاشات زمین مصون نگه دارید. شما می توانید از خواص مقاومتی بالای پشم سنگ به بهترین نحو استفاده کنید.

پیشگیری از اتلاف بی رویه انرژی

یکی از مسائل مهم در دنیای امروز، استفاده بهینه از انرژی است. لایه های عایق پشم سنگ از اتلاف بی رویه انرژی در محیط ساختمان پیشگیری کرده و سازه ها را به خوبی عایق کاری می کنند. عایق کاری حرارتی در محیط ساختمان مزایای بی شماری برای خانوارها به همراه دارد. الیاف پشم سرامیک از نفوذ سرمای بیرون و خروج گرمای داخلی پیشگیری کرده و نیاز به استفاده از سیستم های گرمایشی را به حداقل می رسانند.

افزایش ایمنی با استفاده از پشم سنگ

الیاف پشم سنگ به جز قابلیت عایق کاری صوتی و حرارتی، یک عایق مقاوم در برابر شوک های الکتریکی به شمار می روند. با به کارگیری آن ها در محل نصب سیستم های برقی و الکتریکی، ایمنی ساختمان شما تضمین خواهد شد. الیاف عایق پشم سنگ مانع از انتقال امواج برق در محیط خواهند شد و از خطراتی مانند برق گرفتگی، آتش سوزی ناشی از آن و... پیشگیری می کنند.

قابلیت ضد حریق پشم سنگ

عایق بندی ساختمان با پشم سنگ به حفظ ایمنی محیط در برابر آتش سوزی و پیشگیری از گسترش آن در زمان وقوع می انجامد. با استفاده از این الیاف شعله های آتش با سرعت کمتری گسترش پیدا می کنند؛ با وجود این ویژگی خسارات کمتری به ساختمان وارد می شود و فرصت بیشتری برای کنترل آتش به وجود می آید.

وزن کم الیاف پشم سنگ در عایق بندی ساختمان

یکی از فواید مهم استفاده از پشم سنگ در عایق بندی فضای ساختمان، وزن پایین این الیاف است که مزایای بی شماری به همراه دارد. با کاهش وزن تجهیزات ساختمانی، وزن کلی سازه نیز به شدت کاهش می یابد که مقاومت و استحکام آن را افزایش می دهد. این وزن کم، فرایند جا به جایی و حمل و نقل لایه های عایق را ساده تر می کند.

پایداری قابل توجه الیاف پشم سنگ

مهمترین ویژگی الیاف پشم سنگ، مقاومت طولانی مدت آن ها در محل نصب است. با به کارگیری آن ها در طولانی مدت مشکلی در زمینه عایق کاری ساختمان خود نخواهید داشت و نیازی به تعمیر الیاف مورد استفاده در بخش های مختلف ندارید. به این ترتیب در هزینه های شما برای مراقبت از سازه ها صرفه جویی می شود. این الیاف پس از نصب در محل مورد نظر استحکام قابل توجهی در برابر عوامل محیطی و سایر آسیب ها خواهند داشت.

مزایای زیستی و محیطی پشم سنگ

امروزه در همه عرصه ها به دنبال راهکارهایی برای پیشگیری از آسیب دیدن محیط زیست می گردند. با افزایش ساخت و ساز در شهرها و کشورها، میزان آلودگی محیط زیست ناشی از ساخت مصالخ بسیار افزایش یافته است. به همین خاطر صنعتگران امروزی به استفاده از الیاف عایق طبیعی که خطرات زیستی محیطی را کاهش دهند، تاکید دارند. الیاف پشم سنگ از دل طبیعت به دست می آیند و با انجام چند فرایند صنعتی، به عنوان عایق ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. همین ویژگی خطرات استفاده از آن ها را در محیط زیست به حداقل می رساند.

عدم تغییر شکل

الیاف پشم سنگ در عایق بندی ساختمان، عملکرد مطلوبی خواهند داشت و در طولانی مدت ساختار اولیه خود را حفظ می کنند. عدم تغییر شکل نهایی این محصولات یک ویژگی ایده آل به شمار می رود.

جمع بندی

در این قسمت در خصوص برخی از ویژگی ها و مزایای کیفی استفاده از الیاف پشم سنگ نکاتی را بررسی کردیم. هر یک از این موارد سبب گسترش میزان استفاده از این الیاف در عرصه های جهانی شده اند. شما می توانید از الیاف پشم سنگ برای عایق کاری بخش های مختلف ساختمان استفاده کنید. عایق کاری قسمت های کف و سقف و دیوارهای ساختمان با استفاده از الیاف پشم سنگ مزایای بی شماری دارد و سکوت و آرامش را در محیط به ارمغان می آورد.

کدخبر: ۱۲۱۰۵
ارسال نظر