کدخبر: ۱۳۸۶۸

حق بازنشستگان است که بدانند در تامین اجتماعی چه می‌گذرد

یک فعال صنفی بازنشستگان کارگری شوش و هفت‌تپه به مسئله تحقیق و تفحص از شستا و تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه عمر این مجلس رو به اتمام است، انتظار داشتیم نمایندگان مجلس نتایج تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی و شستا را که اینهمه در موردش سرو صدا و تبلیغات کردند، منتشر نمایند؛ حق بازنشستگان است که بدانند در تامین اجتماعی چه می‌گذرد و پولی که سی سال در این صندوق اندوخته‌اند امروز کجاست و صرف چه می‌شود!

حق بازنشستگان است که بدانند در تامین اجتماعی چه می‌گذرد

به گزارش 24 آنلاین، بازنشستگان شوش و هفت‌تپه، ماه‌هاست که برای دستیابی به حداقل‌های معیشتی و رفاهی مطالبه‌گری می‌کنند؛ آن‌ها بارها مقابل سازمان تامین اجتماعی و نهادهایی مانند فرمانداری شوش تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند اما به گفته فریدون نیکوفرد، تاکنون صدایشان شنیده نشده است.

این فعال صنفی بازنشستگان کارگری شوش و هفت‌تپه در تشریح مطالبات صنفی به ایلنا گفت: بازنشستگان تامین اجتماعی شوش و هفت‌تپه بارها به فرمانداری و تامین اجتماعی مراجعه کرده‌‌اند. مهم‌ترین خواسته ما اجرای قانون و ورود مجلس و نهادهای نظارتی به موضوع دستمزد است. ما خواستار اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی هستیم.

او ادامه داد: ما از نمایندگان کانون عالی در تهران انتقاد داریم که در نشست‌ها با مدیران تامین اجتماعی نتوانستند از منافع مزدی بازنشستگان به خوبی دفاع کنند؛ ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی اجرایی نشد؛ توقع داریم اعضای کانون عالی در این مورد به بازنشستگان کشور توضیح بدهند.

به گفته وی، اجرای ماده ۵۴ قانون تامین اجتماعی در مورد لزوم ارائه درمان رایگان به بیمه‌شدگان، یکی دیگر از مطالبات کلیدی بازنشستگان شوش و هفت تپه است.

نیکوفر «ارتقای درمانگاه تامین اجتماعی شوش به پلی‌کلینیک» را خواسته بازنشستگان این منطقه دانست و گفت: با توجه به اینکه شهرستان شوش فقط یک بیمارستان دولتی دارد و بیمارستان ملکی تامین اجتماعی در این منطقه نیست، لااقل باید درمانگاه را به پلی‌کلینیک تبدیل کنند.

این فعال صنفی در ادامه به مسئله تحقیق و تفحص از شستا و تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه عمر این مجلس رو به اتمام است، انتظار داشتیم نمایندگان مجلس نتایج تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی و شستا را که اینهمه در موردش سرو صدا و تبلیغات کردند، منتشر نمایند؛ حق بازنشستگان است که بدانند در تامین اجتماعی چه می‌گذرد و پولی که سی سال در این صندوق اندوخته‌اند امروز کجاست و صرف چه می‌شود!

منبع: ایلنا
کدخبر: ۱۳۸۶۸
ارسال نظر