کدخبر: ۱۳۰۶۹

لیست بانک‌هایی که با سفته وام میدهند

در حال حاضر، دریافت وام با سفته، تنها از چندین بانک در کشورمان قابل امکانپذیر است. با توجه به محدودیت این مراکز مالی، لازم است آشنایی کاملی با آن‌ها داشت و نسبت به روند گرفتن وام با سفته از آن‌ها اطمینان پیدا کرد. بانک‌هایی وام با سفته می‌دهند، عبارتند از: قرض الحسنه رسالت، قرض الحسنه مهر ایران، بانک ملی، صادرات، ملت، توسعه تعاون، پست بانک ایران، تجارت، سپه، مسکن، رفاه کارگران، آینده، توسعه صادرات ایران و بانک صنعت معدن.

لیست بانک‌هایی که با سفته وام میدهند

گفتنی است که فرآیند دریافت تسهیلات با سفته برای بانک‌های قرض‌ الحسنه رسالت و مهر ایران، به دلیل پایین بودن سود برای بازپرداخت وام موجب شده که متقاضیان بیشتری خواستار آن باشند. در ادامه مطلب، به نحوه گرفتن این تسهیلات اشاره شده است.

وام با سفته در بانک قرض الحسنه رسالت

گرفتن وام از بانک قرض الحسنه رسالت، کاملا اینترنتی است؛ یعنی نیازی نیست که مشتری به صورت حضوری به شعبه بانکی مراجعه کند. چرا که این بانک قرض الحسنه، هیچ شعبه‌ای برای مراجعه مشتری‌ها ندارد. استفاده از خدمات فروش امتیاز بانک رسالت، رتبه اعتباری را افزایش می‌دهد و بعد از مدتی کوتاه می‌توان تسهیلات را دریافت کرد.

سود وام رسالت برای هر متقاضی که از سال 1403 درخواست می‌دهد، بین 2 الی 4 درصد متغیر است. اگر مشتری خواسته باشد که سود کمتری را به‌ازای بازپرداخت تسهیلات مشمول شود، لازم است که میانگین حسابش را بالا ببرد یا به سراغ استفاده از خدمات فروش امتیاز بانک رسالت برود.

نکاتی که قبل از دریافت وام بانک قرض الحسنه رسالت باید دانست

اساسی‌ترین ویژگی که دریافت کنندگان وام با سفته قرض الحسنه باید بدانند این است که می‌بایست حساب بانکی فعال در این بانک داشته باشند. سپرده‌گذاری، دومین شرایطی است که دریافت‌کننده وام باید داشته باشد؛ یعنی به همان میزانی که وام موردنیاز است، همان مبلغ را در حساب‌شان حداقل به مدت 3 ماه بگذارند. در صورتی که این شرایط فراهم نباشد، خرید امتیاز راهی سریع‌تر برای افزایش اعتبار بدون سپرده‌گذاری است.

سقف وام بانک رسالت، 300 میلیون تومان است؛ یعنی با ارائه سفته، نهایتا می‌توان 300 میلیون تومان وام گرفت.

مبلغ سفته وام بانک رسالت چقدر است؟

تعداد سفته‌هایی که برای وام بانک رسالت باید ارائه کرد، نهایتا دو فقره است. البته سفته‌ای که متقاضی ارائه می‌کند، از نوع الکترونیکی است و خبری از سفته کاغذی نیست. براساس ارزیابی اعتباری که متقاضی در سایت مرآت انجام می‌دهد، مشخص می‌شود که نیاز است یک سفته ارائه کند یا دو فقره را. بعد از دریافت نتیجه اعتباری، رتبه‌های زیر ارائه می‌شود:

·        امتیاز متناسب و کاملا متناسب: در صورتی که متقاضی این امتیاز برایش مطرح شده باشد، نیاز است یک سفته از خودش و یک سفته هم از ضامن ارائه کند.

·        امتیاز ممتاز: افرادی که این امتیاز برای آن‌ها ارزیابی شده، فقط می‌بایست یک سفته الکترونیکی از خودشان را ارائه بدهند.

چه بسا نیاز باشد متقاضی برای خودش سفته بگیرد و چه بسا برای ضامن، نیاز است تا به‌اندازه 120 درصد از مبلغ موردنظر، مبلغ سفته را بنویسد. لازم است یادآور شد که 120 درصد مبلغ وام یعنی 20 درصد بیشتر از مبلغ کلی وام.

نحوه گرفتن سفته الکترونیکی بانک رسالت چگونه است؟

همانطور که اشاره شد، سفته بانک رسالت از نوع الکترونیکی است. طبیعتا برای دریافت آن نمی‌توان به صورت حضوری مراجعه کرد؛ چون بانک قرض الحسنه رسالت، هیچ شعبه حضوری ندارد و تمامی مراجعان از طریق اپلیکیشن اندرویدی «آی‌کاپ» می‌توانند سفته را دریافت کنند. با توجه به اینکه حجم درخواست‌های صدور سفته در این برنامه موبایلی بالاست، پیشنهاد می‌شود که در روزهای میانی هفته و ساعت‌های پایانی روز نسبت به طی کردن مراحل آن اقدام شود.

گرفتن سفته الکترونیکی از آی‌کاپ، نیازمند پرداخت هزینه است و به طور رایگان نمی‌توان نسبت به آن اقدام کرد.

وام با سفته در بانک قرض الحسنه مهر ایران

بعد از بانک قرض الحسنه رسالت، بانک مهر ایران هم سود بسیار پایینی بر روی وام‌هایش اعمال می‌کند. به همین خاطر است که بسیاری از متقاضیان، دریافت وام از این بانک قرض الحسنه را سودده می‌دانند و تقاضای بیشتری هم نسبت به آن دارند.

میزان سود بانک قرض الحسنه مهر ایران براساس نوع طرح و تعداد وام دریافت شده، متغیر است. این میزان سود، کمتر از درصدهای دو رقمی بوده و به همین دلیل، ارزش اقتصادی بالایی دارد. در طرح ۲ در یک بانک قرض‌الحسنه‌ی مهر ایران، وام اول با سود یک درصدی به افراد ارائه می‌شود.

نکاتی که قبل از دریافت وام بانک قرض الحسنه مهر ایران باید دانست

به طور معمول، کسانی می‌توانند وام با سفته از بانک قرض الحسنه مهر ایران بگیرند که واریز حقوق ماهیانه آن‌ها به حسابی که در این بانک دارند واریز شود. دست متقاضیان برای انتخاب طرح تسهیلاتی از بانک مهر ایران، باز است؛ چرا که طرح‌های متعددی دارد و بسته به نیاز و شرایط هر متقاضی می‌توان یکی از آن‌ها را دریافت کرد.

وام 300 میلیون تومانی بانک مهر ایران

برای واریز شدن وام 300 میلیون تومانی بانک مهر ایران می‌بایست 3 ضامن رسمی داشت. لازم است دانسته شود که حداکثر مدت زمان بازپرداخت اقساط ۳۶ماهه است. همانطور که قبل‌تر اشاره شد، کارمندانی که حقوق آن‌ها به حساب بانکی‌شان در همین بانک واریز می‌شود، شرایط دریافت وام 300 میلیون تومانی با سفته و سه ضامن را دارند.

وام 200 میلیون تومانی

میزان سود وام 200 میلیون تومانی با سفته، 4 درصد است. این تسهیلات با بازپرداخت 60 ماهه قابل دریافت است. لازمه گرفتن آن هم، نداشتن سابقه چک برگشتی یا بدهی پرداخت نشده است و چنانچه در استعلام متقاضی این موضوع صحت نداشته باشد، فرآیند دریافت وام سفته‌ای متوقف می‌شود.

البته یک طرح دیگر هم برای وام 200 میلیون تومانی از بانک مهر ایران برقرار است. صرفا با داشتن امتیاز که از معدل حساب 3 الی 12 ماهه حاصل شده، این امر امکانپذیر است. بعد از اینکه وام گیرنده، تسهیلات خود را دریافت کرد، مسدودی سپرده اتفاق نمی‌افتد؛ چون در این طرح اعلام نشده است.

وام 150 میلیون تومانی

 

پول

تسهیلات به مبلغ 150 میلیون تومان را در طرح 2 در 1 بانک مهر ایران می‌توان گرفت. نام‌گذاری این تسهیلات نشان می‌دهد که با یکبار افتتاح حساب و در همان اوایل، امکان درخواست 2 فقره وام با سفته وجود دارد. در تسهیلات مرتبه اول و درست یک روز بعد از افتتاح حساب، حداکثر به میزان ۹۵درصد سپرده‌ی حساب خود (تا سقف ۱۵۰میلیون تومان) اعتبار، وام را می‌توان دریافت کرد. تسهیلات مرتبه اول، با سودی یک درصدی قابل ارائه بوده و حداکثر مهلت بازپرداخت اقساطش هم ۶۰ماهه در نظر گرفته شده است.

به محض اینکه تسویه وام اول انجام داده شود، تسهیلات دوم به میزان باقی مانده سپرده، قابل ارائه است. ناگفته نماند که برای گرفتن آن باید یک ضامن هم به بانک معرفی کرد. مدت بازپرداخت اقساط آن اکثر در ۶۰ماه بوده و سود وام دوم ۴درصدی اعلام شده است.

وام تا سقف 100 میلیون تومان

اگر متقاضی بخواهد براساس اعتبارسنجی، وام به مبلغ 50 تا 100 میلیون تومان دریافت کند، نیاز است که سفته یا چک به بانک ارائه کند. در این اعتبارسنجی بانکی، مواردی استعلام می‌شوند که لازم است متقاضی نسبت به آن‌ها اطلاع داشته باشد. این‌ موارد عبارتند از:

·        تعداد ضمانت‌های‌ فرد برای اشخاص ثالث

·        تعداد چک برگشتی

·        قسط یا اقساط سررسید پرداخت نشده

·        بدهی‌ مالیاتی

برای دریافت این وام با سود ۴درصدی و بازپرداخت ۳۶ماهه با مبلغ ۵۰میلیون در نظر گرفته شده و همچنین بازپرداخت ۴۸ماهه برای تسهیلات ۱۰۰ میلیونی.

کدخبر: ۱۳۰۶۹
ارسال نظر