شمشیر خبرگزاری سازمان تبلیغات علیه رئیس جمهور

۱۳۹۶-۱۰-۱۹ اقتصاد

شمشیر خبرگزاری سازمان تبلیغات علیه رئیس جمهور

خبرگزاری مهر متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی که سالانه میلیاردهاتومان بودجه از بیت المال می گیرد علیه رئیس جمهور وارد میدان شد.
این خبرگزاری اظهارات رئیس جمهور در باره نگاه مجلس به لایحه بودجه را “خط و نشان علیه مجلس” تعبیر کرد.

خبرگزاری سازمان تبلیغات نوشت: رئیس جمهور درست یک روز پس از مخالفت کمیسیون تلفیق با افزایش نرخ حامل های انرژی توپ گرانی و بیکاری را به زمین مجلس انداخت و برای نمایندگان خط و نشان کشید که «در این بودجه تبصره‌هایی پیش‌بینی کردیم که فقر مطلق را از بین ببریم و اگر نمایندگان مجلس نخواهند پای آن بایستند و دست دولت را ببندند، یا باید راه‌حل جایگزین بهتری ارایه دهند و یا خودشان پاسخگوی مردم باشند.»این تهدیدات درحالی مطرح شد که هنوز یک هفته از اعتراضات مردمی به گرانی ها نگذشته، اعتراضاتی که توسط آشوب گران به انحراف کشیده شد.

گفتنی است اظهارات رئیس جمهور در حالی بیان شده که طبق جدول درامدی بودجه،حتی تمام بودجه حاصل از فروش نفت و میعانات گازی (حتی با افزایش قیمت بنزین) کفاف هزینه های جاری کشور که سازمان تبلیغات نیز در زمره آنهاست نمی دهد.

خبرگزاری مهر در گزارش خود ادامه داد:
رئیس جمهور گفت: «عده‌ای می‌گویند اصلاح قیمت‌ها را انجام ندهید و مبلغ مالیات هم افزایش نیابد و در مقابل خواهان افزایش حقوق و رسیدگی به فقرا هستند، اگر بر روی حرف اولشان تأکید دارند، پس بخش دوم ادعاها، شعار می‌شود. مشکلاتی مانند اشتغال و فقر با شعر و شعار حل نمی شود…به مردم گفتم که می‌خواهم مشکل اشتغال را درست کنم. بر این مبنا مردم آمدند به من رأی دادند. من باید به مردم چه بگویم؟ بگویم من برای اشتغال برنامه ندارم. باید بگویم برنامه دارم، برای اینکه برنامه داشتم و در بودجه دادم به مجلس، اما مجلس به هر دلیلی آمد گفت من رأی نمی‌دهم. باید به مردم شفاف بگوییم».

خبرگزاری سازمان تبلیغات در ادامه ادعا کرد:بسیاری از کارشناسان اجتماعی هم معتقدند برخی بندهای لایحه بودجه سال ۹۷ مبنی بر قطع یارانه ۳۳ میلیون نفر و افزایش نرخ حامل های انرژی در واقع آتشی بر خشم مردم از گرانی ها بود.
گزارش خبرگزاری سازمان تبلیغات در حالی منتشر شده که کارشناسان اقتصادی مخالف دولت، بارها بر حذف یارانه نقدی و کاهش هزینه های دولت تاکید کرده اند.
گفته می شود سازمان تبلیغات از سازمانهای کاملا هزینه ای است که عملکرد آن از سوی نهادهای مذهبی نزدیک به صفر ارزیابی می شود . همچنین به نظر می رسد مخالفت دولت با افزایش بودجه این سازمان در سال ۹۷ به مخالفتهای رسانه ای ان با دولت منجر شده است.

(Visited 173 times, 1 visits today)

نوشته‌های مرتبط

۱۳۹۶-۱۰-۱۹ اقتصاد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


* درج نام و ایمیل اختیاری است.